۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
افزایش ۱۲۷ درصدی سرمایه گذاری خارجی مستقیم در پاکستان
بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد

افزایش ۱۲۷ درصدی سرمایه گذاری خارجی مستقیم در پاکستان

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲۷ درصدی مواجه شد.

 به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رسانه‌های پاکستانی از افزیش ۱۲۷ درصدی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال ۲۰۲۰ در این کشور خبر دادند.

 بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد: سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲۷ درصدی مواجه شد.

براساس گزارش بانک دولتی پاکستان، در طول سال مالی فعلی ژوئیه - آوریل ۲۰-۲۰۱۹، این کشور ۲.۲۸۱ میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی در مقابل ۱.۰۰۶ میلیارد دلار در مدت مشابه سال مالی قبلی دریافت کرد. بیشترین سرمایه گذاری در سال مالی جاری در بخش برق و گاز بوده است، به طوری که ۳۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۹، در سال مالی جدید به بیش از ۶۲۰ میلیون دلار رسیده است. بخش‌های مخابرات، معدن و بیمه به ترتیب با ۵۰۹، ۳۸۹ و ۲۵۲ میلیون دلار نیز بیشترین سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده اند.

اگرچه پاکستان در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی اقتصادی رو به رو بوده است، اما شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که این کشور در رتبه بندی تسهیل کسب و کار ۲۸ رتبه در جهان صعود کرده که این امر با توجه به هدف گیری و اولویت اعلام شده دولت عمران خان برای جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی، افزایش و بهبود تولید داخلی محقق شده است.

این آمار و ارقام مربوط به بازه زمانی ژانویه – آوریل و پیش از شیوع گسترده ویروس کرونا در پاکستان است.

کد خبر: ۲۲٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha