۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
داروسازان آمریکایی شاکی از دخالت دولت در قیمت گذاری| ۲۰۲۶ سال کنترل قیمت تولیدات داروسازان
بازار خبر می دهد

داروسازان آمریکایی شاکی از دخالت دولت در قیمت گذاری| ۲۰۲۶ سال کنترل قیمت تولیدات داروسازان

اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا از دخالت دولت بایدن در قیمت گذاری دستوری دارو و احتمال گسترش آن به صنایع دیگر اظهار نگرانی کرد.

بازار؛ گروه صنعت: اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا از دخالت دولت بایدن در قیمت گذاری دستوری در صنعت دارو شکایت و اظهار نگرانی کرد. در شکایتی که در دادگاه فدرال در دیتون، اوهایو ارائه شد اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: برنامه قیمت گذاری با دادن «اختیار بی حد و حصر» به دولت برای تعیین حداقل قیمت ها، حقوق قانونی داروسازان تحت قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند.

شکایت شرکت های داروسازی از دولت بایدن

همچنین اتاق بازرگانی این کشور با اشاره به سیاست های غیرمنصفانه ای که دولت برای داروسازانی که از قیمت های دستوری تبعیت نمی کنند در نظر گرفته افزود: دولت مجازات ‌های گزافی را برای داروسازانی که این قیمت‌ ها را قبول ندارد در نظر دارد و با هشدار به آن ها اعلام کرد: با هر قیمتی که دولت نام اعلام می کند موافقت کنید، در غیر این صورت کسب ‌و کار شما را تعطیل می ‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که به شدت از این دولت در راستای برنامه قیمت گذاری دستوری دفاع خواهد کرد و در حال حاضر به فکر کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی برای افراد مسن و افراد دارای معلولیت هستند.

دولت بایدن به دنبال برنامه ریزی برای قیمت گذاری دستوری ۱۰ داروی پرمصرف تا سال ۲۰۲۶ است

شایان ذکر است که شکایت اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا از دخالت دولت در قیمت گذاری دستوری صنعت دارو سه روز پس از شکایت مشابه شرکت داروسازی مرک آلمان در واشنگتن دی سی تنظیم شد.

بر اساس هر دو شکایت ادعا می شود که کنترل قیمت، داروسازان را مجبور می‌ کند از تولید داروهای جدید عقب نشینی کنند، که این موضوع باعث آسیب طولانی‌ مدت به آمریکایی‌ ها و سلامت آنها می‌ شود.

سایر داروسازان نیز به برنامه قیمت گذاری که بخشی از قانون کاهش تورم سال گذشته است، اعتراض کرده اند. تغییرات قیمت پس از مذاکرات بر روی ۱۰ داروی پر هزینه انتخاب شده توسط CMS در سال ۲۰۲۶ اعمال خواهد شد.

برنامه دولت بایدن برای صرفه جویی ۲۵ میلیارد دلاری

بر اساس اعلام رویتر؛ آمریکایی ها بیشتر از هر کشور دیگری برای داروهای تجویزی هزینه می کنند. از این رو دولت بایدن امیدوار است تا سال ۲۰۳۱ بر اساس برنامه بهداشتی دولت برای افراد ۶۵ سال و بالاتر، سالانه ۲۵ میلیارد دلار صرفه جویی کند.

اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد قیمت گذاری دستوری در دارو گام اول دولت برای دخالت در قیمت گذاری صنایع است

کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید در خصوص شکایت شرکت آلمانی مرک در مورد قیمت گذاری دستوری دولت آمریکا اعلام کرد: دولت مطمئن است که در پرونده مرک پیروز خواهد شد.

وی افزود: هیچ چیزی در قانون اساسی وجود ندارد که حوزه پزشکی را از مذاکره با قیمت های پایین تر دارو باز دارد.

اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا همچنین هشدار داد که اجازه دادن به برنامه قیمت گذاری، سابقه بدی را برای بایدن به عنوان نامزد انتخاباتی دورهای بعدی ریاست جمهوری آمریکا ایجاد می کند.

نیل بردلی معاون اجرایی و مدیر ارشد سیاستگذاری اتاق بازرگانی ایالات متحده در خصوص دخالت دولت در صنعت دارو به صنایع دیگر هم هشدار داد: اگر دولت می تواند در صنعت داروسازی کنترل قیمت را بر دست بگیرد، چرا در جای دیگری این کار را انجام ندهد؟

کد خبر: ۲۲۵٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha