۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
پاسخ رئیس مجلس به اخطار نماینده مردم ساوه در خصوص نهایی شدن قانون ساماندهی اجاره بها

پاسخ رئیس مجلس به اخطار نماینده مردم ساوه در خصوص نهایی شدن قانون ساماندهی اجاره بها

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده مردم ساوه در مورد ضرورت توجه به کاهش اجاره بها در سال جاری تأکید کرد که در صورت همکاری نمایندگان بررسی طرح ساماندهی در نشست امروز مجلس به اتمام خواهد رسید.

به گزارش بازار، محمد سبزی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه حکمرانی صحیح و تنظیم‌گری بازار مسکن جزو وظایف دولت است، از مجلس برای پرداختن به این موضوع تشکر کرد و گفت: در سال ۱۳۱۷ قانونی تحت عنوان تعدیل مال‌الاجاره تصویب شد و در همه کشورها نیز دولت در راستای تنظیم‌گری اقداماتی انجام می‌دهد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا طرح مذکور تصویب و توسط شورای نگهبان تأیید و اجرا شود، زمانبر خواهد بود. در حال حاضر مدارس تعطیل شده و فصل نقل و انتقالات است و در صورت تبدیل طرح به قانون تأثیری در سال جاری و اجاره بها نخواهد داشت بنابراین ضروری است در جلسه سران قوا این موضوع مطرح و برای سال جاری فکر عاجلی شود و درصدی اجاره بها افزایش یابد تا بتوان سال آینده قانون را اجرا کرد زیرا کمر مستأجران زیر بار اجاره بها خم شده است.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: اگر نمایندگان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند بررسی این طرح امروز به اتمام خواهد رسید و به سرعت تا پایان خرداد ماه آن را نهایی خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha