بسته‌های تشویقی برای حمایت واقعی از فعالان اقتصادی تدوین شود
رئیس اتاق ایلام:

بسته‌های تشویقی برای حمایت واقعی از فعالان اقتصادی تدوین شود

موسوی نسب، رئیس اتاق ایلام می‌گوید: برای پویایی اقتصاد، باید کمک به فعالان اقتصادی با نگاه فرابخشی پیگیری شود و دولت بسته‌های تشویقی برای حمایت واقعی تولیدکنندگان تدوین کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر ضرورت تدوین و اجرای مشوق‌های لازم برای حمایت واقعی از فعالان اقتصادی، گفت: دولت باید بسته‌های تشویقی در بخش‌های تأمین اجتماعی، مالیاتی، بانکی و بخشودگی جرائم را برای حمایت از فعالان بخش‌های تولیدی، معدنی، تجاری و کشاورزی و اقتصادی تدوین و اجرایی کند.

سیدمحمد موسوی نسب در دیدار با مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام، افزود: امروزه فعالان تولید، تجارت و بازرگانی به‌عنوان سربازان جبهه اقتصادی نقش مهم و تأثیرگذاری را در حوزه کسب‌وکار، اشتغال، ارزآوری و شکوفایی اقتصاد بر عهده دارند.

رئیس اتاق ایلام با اشاره به اینکه همه وظیفه دارند حامی و پشتیبان واقعی فعالان بخش خصوصی و اقتصادی باشند، تأکید کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های مناسبی برای کار است اما عدم حمایت واقعی از تولید و تجارت باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی شده است.

موسوی نسب اظهار کرد: ضرورت دارد که برای پویایی اقتصاد، همه به فعالان اقتصادی با نگاه فرابخشی کمک کنند تا تولید و تجارت بتواند در رقابت با سایر کشورها سرپا بایستد.

وی یادآور شد: اتاق ایلام از هرگونه فعالیتی که منجر به توسعه اقتصادی شود، استقبال می‌کند.

موسوی نسب از تأمین اجتماعی خواست مشوق‌های خاصی را که برای حمایت از فعالان اقتصادی در نظر گرفته شده است، اجرایی کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: تأمین اجتماعی بزرگ‌ترین نهاد بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی کشور بوده که حامی فعالیت بخش خصوصی است.

علی اشرف تابانی بیان کرد: تأمین اجتماعی از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه روابط با فعالان بخش خصوصی شود، استقبال می‌کند و از آمادگی لازم برای بخشش جرائم بر اساس آنچه قانون برای کارفرمایان تعریف کرده برخوردار است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تلاش ما این است که مشکلات فراروی فعالان بخش خصوصی از طریق اتاق بازرگانی به تأمین اجتماعی منعکس شود تا در فضایی کارشناسی شده و دقیق مشکلات حل‌وفصل شود.

تابانی تأکید کرد: تأمین اجتماعی در کنار اتاق بازرگانی خواهد بود و برای حمایت واقعی از فعالان اقتصادی از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.

نائب رئیس اتاق ایلام نیز در این نشست نقش تأمین اجتماعی در معادلات اقتصادی، اجتماعی و درمانی را منحصربه‌فرد توصیف کرد.

فرزاد فیض الهی گفت: ضرورت دارد که تأمین اجتماعی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از مشوق‌های خاص از فعالان اقتصادی حمایت کند.

وی حمایت واقعی از تولید، اصلاح قوانین دست و پاگیر به‌ویژه بانکی، توسعه فعالیت‌های صادراتی در مرز، ضرورت آموزش به جوانان جویای کار و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی استان را جزو مهم‌ترین رویکردهای اساسی برای توسعه اقتصادی استان برشمرد.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha