لزوم توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم

لزوم توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه به صورت واقع بینانه به دنبال حل چند مشکل اساسی باشیم، گفت: از این رو لازم نیست که ما در ۵ سال همه مشکلات کشور را حل کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه، با اشاره به الزامات برنامه هفتم توسعه بیان کرد: ما در برنامه های قبلی عموما یک کتاب قطوری از احکام مختلف داشتیم و بعد هم وقتی این موارد بررسی می شود، می بینیم که نزدیک به ۷۰ درصد این برنامه ها اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه به صورت واقع بینانه به دنبال حل چند مشکل اساسی باشیم، ادامه داد: از این رو لازم نیست که ما در ۵ سال همه مشکلات کشور را حل کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه باید مشکلات کشور به درستی اولویت بندی شود، گفت:به عنوان مثال کشور در حوزه مصرف انرژی نیاز به نوسازی و تقویت دارد. طبق برآوردهای صورت گرفته اگر بتوانیم ظرف ۵ سال یکسری نوسازی هایی را در نظام مصرف انرژی کشور ایجاد کنیم، سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد جذب خواهیم کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل در برنامه هفتم توسعه توجه کنیم، تاکید کرد: در این بخش خودروهای سواری و سنگین حائز اهمیت هستند لذا بعضا خودروهای سنگین ما سه برابر متوسط جهانی سوخت مصرف می کنند و حتی به میزان مشابه خودرهای سنگین خارجی بار جا به جا نمی کنند.

وی با اشاره به موضوع توسعه راه های کشور در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: در این بخش توسعه اتوبان ها و بزرگراه ها حائز اهمیت است تا بتوان تردد از شمال به جنوب و شرق به غرب را تسهیل و پایانه های مرزی را به شاهراه های اصلی کشور متصل کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شویم، گفت: بنابراین اگر روی موضوعاتی نظیر کاهش مصرف سوخت و توسعه راه های زمینی و هوایی تمرکز کنیم می توانیم بخشی از مشکلات کشور را از طریق برنامه هفتم توسعه برطرف کنیم.

رئیس فراکسیون «اقتصاد دیجیتال و حکمرانی داده» تاکید کرد: به واقع این تغییرات، تغییرات سخت افزاری است و از بعد نرم افزاری هم توسعه اقتصاد دیجیتال باید مبنای کار قرار گرفته و در برنامه هفتم توسعه به آن اشاره شود چراکه توسعه اقتصاد دیجیتال می تواند در ۵ سال آینده تحول زیادی در اقتصاد کشور ایجاد کرده و رشد قابل توجه ای را برای کشور به وجود بیاورد.

رضاخواه تاکید کرد: وقتی ما بتوانیم با کاهش مصرف انرژی سرمایه های کشور را حفظ کنیم، حتما این سرمایه ها در جاهای بهتری مصرف شده و ماحصل این رویکرد به مهار تورم هم ختم خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha