۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
اما و اگرهای فروش متری مسکن| نگرانی از تکرار مشکلات خودروی بورسی

اما و اگرهای فروش متری مسکن| نگرانی از تکرار مشکلات خودروی بورسی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نسبت به طرح فروش متری زمین و سازوکار اعطای آن در بورس، اطمینان داد که تضامین لازم برای سرمایه‌گذاران تأمین گردد.

به گزارش بازار، مهدی هدایت درباره طرح فروش متری مسکن در تهران اظهار کرد: این مسئله با سه هدف پیش می‌رود؛ نخست این که بتوانیم سرمایه‌های خرد مردم را به سمت تولید مسکن سوق دهیم.

وی با اشاره به لزوم تولید مسکن استطاعت‌پذیر گفت: در امتداد شعار سال و کنترل تورم، باید نقدینگی را جذب کنیم که به بخش اول شعار رهبری جامه عمل بپوشانیم و این مبالغ را باید به سمت تولید مسکن پیش بریم.

هدایت از اخذ مصوبه موردنظر از شورای فقهی بورس خبر داد و افزود: اگر هیئت‌مدیره بورس دستورالعمل را ابلاغ کند، اولین پروژه‌ها را در راستای فروش متری زمین اجرامی کنیم تا مردم نیز در پروژه‌های مسکن مشارکت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در مقایسه با دیگر بازارها را جای تأسف دانست و گفت: این مسکن‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود و تا امروز همگان می‌توانند در دریافت این سهمیه مشارکت کنند.

وی درباره شرط ورود به این طرح گفت: همه مردم می‌توانند شرایط بورس را پذیرفته و تضامین را ارائه دهند و همگان می‌توانند مسکن موردنظر خود را در این پلتفرم عرضه کنند و این کار به یک مجموعه دولتی یا شهرداری محدود نمی‌شود.

هدایت به رادیو گفت‌وگو گفت: حتی پروژه‌هایی که به‌تازگی شروع به تولید کرده‌اند، می‌توانند در قالب این طرح عرضه شوند و لذا همه سازندگانی که دارای پروانه هستند، قادرند شروع به عرضه مسکن نمایند.

وی افزود: تمام مسائل حقوقی این طرح بررسی شده است و اطمینان داریم منابع خرد به سمت تولید مسکن رفته و اشتغال و تولید مسکن فزونی می‌گیرد.

هدایت از طرفی ریسک این پروژه را ناچیز دانست و گفت: این کار آسیب‌شناسی شد و سود حداقلی را نیز برای سرمایه‌گذاران تضمین خواهیم کرد و اطمینان داریم این کاردرست و ارزشمند است.

وی این تجربه را در دنیا موفق خواند و تصریح کرد: ما تضمین می‌کنیم حداقل سود برای سرمایه‌گذار تأمین شود و در دوره‌های مختلف نیز افزایش تورم مسکن از تورم معمولی بیشتر بوده است.

هدایت مدعی شد که مردم علاقه‌مند هستند منابع خرد خود را در حوزه مسکن وارد کنند و لذا باید بین آن‌ها و سرمایه‌گذار مدلی ایمن ایجاد کنیم تا به‌جای ورود منابع به دلار و ارز، سرمایه مردم وارد حوزه مسکن شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha