۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
راه اندازی پیتزا فروشی با تنور دوار رستورانی

راه اندازی پیتزا فروشی با تنور دوار رستورانی

امروزه راه اندازی یک کسب و کار مستقل، نیاز به داشتن دانش خاص در مورد آن و سرمایه لازم دارد.

به گزارش بازار، امروزه راه اندازی یک کسب و کار مستقل، نیاز به داشتن دانش خاص در مورد آن و سرمایه لازم دارد. یکی از بهترین کسب و کارها در دنیای امروزی که جایگاه ویژه ای را به انواع فست فود ها اختصاص داده است، راه اندازی پیتزا فروشی می باشد.

راه اندازی کسب و کار

امروزه راه اندازی یک کسب و کار مستقل، نیاز به داشتن دانش خاص در مورد آن و سرمایه لازم دارد. یکی از بهترین کسب و کارها در دنیای امروزی که جایگاه ویژه ای را به انواع فست فود ها اختصاص داده است، راه اندازی پیتزا فروشی با تنور دوار رستورانی است.همانطور که میدانید، پیتزا یکی از خوشمزه ترین و در عین حال، پرطرفدارترین انواع فست فود هایی است که از میزان فروش بالایی برخوردار می باشد. این نوع فست فود به روش های مختلف پخته می شود یکی از روش های رایج آن، استفاده از تنورهای دوار است. در این نوع پخت از دستگاه هایی استفاده می شود که می خواهیم در ادامه، شما را با مراحل راه اندازی و دستگاه های مورد استفاده آن، آشنا سازیم.

مراحل راه اندازی پیتزا فروشی

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام راه اندازی پیتزا فروشی مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب است. برای راه اندازی این نوع کسب و کار نیاز به انواع تجهیزات مختلف مانند تجهیزات انبار کردن، آماده سازی غذا، سرو غذا، پخت و پز، شست و شو و یخچال و سردخانه دارید. برای آماده سازی تجهیزات نیاز به ماشین های پخت، چاقو، کابینت های مقاوم، تجهیزات مرتبط با پخت مانند ماهیتابه و اجاق و غیره دارید. امروزه به منظور آسان تر ساختن راه اندازی این نوع کسب و کار از تنور دوار رستورانی استفاده می شود.

این نوع تنورها به خوبی توانایی پخت انواع پیتزاهای مختلف را دارند و به خوبی می توانند در عرصه ماشین های پخت و پز، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهند. توجه داشته باشید که تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده در فست فودی، با توجه به هدف شما متغیر هستند. به عنوان مثال اگر تمایل به فعالیت در رستوران خود را دارید، باید به فکر تهیه یک محل مناسب برای دایر کردن پیتزا فروشی و استفاده از بهترین امکانات باشید. اما در برخی موارد، ممکن است تنها به یک همبرگر فروشی و یا پیتزا فروشی کوچک فکر کنید. در این صورت نیاز به تجهیزات کمتری خواهید داشت. استفاده از تجهیزات مرغوب را در اولویت خود قرار دهید.

images_1684833560_646c85188ee14.jpg

مراحل پخت پیتزا

پیتزا در طعم های مختلف و با استفاده از مواد متفاوت تولید می شود. از این رو نمی توان تنها یک مرحله پخت را برای تمامی پیتزاها استفاده کرد. اما یکی از مهمترین مراحل در پخت پیتزا، تهیه خمیر پیتزا است. برای تهیه این نوع خمیر به آرد نان فانتزی، خمیر مایه فوری، شکر، آب جوشیده هم دمای محیط، روغن مایع یا روغن زیتون و نمک نیاز دارید. از مهم ترین بخش های تهیه خمیر پیتزا می توان به استفاده از خمیرمایه سالم اشاره کرد. برای تهیه خمیر مایه، دو سوم آب را با شکر مخلوط کرده و سپس درون یک کاسه جادار بریزید.

سپس مواد را ترکیب کرده و یک دست می کنیم. روغن را همراه با مقداری نمک به آن اضافه کرده و هم میزنیم. آرد را درون مواد الک می کنیم تا یک خمیر نرم به دست آید. اگر خمیر سفت بود می توانید مقداری آب به آن اضافه کنید تا حالت نرم داشته باشد. مدت زمان استراحت دهی به خمیر اهمیت بسیار زیادی دارد. از مزایای استراحت دهی به خمیر نان می توان به افزایش لطافت آن و جلوگیری از چسبندگی زیاد آن اشاره کرد.

زمانی که خمیر کمی از چسبندگی خود را از دست داد. روی یک سطح صاف منتقل کرده و سپس به مدت ۱۵ دقیقه آن را ورز میدهیم تا یکدست شود. سپس آن را درون یک کاسه روغنی قرار می دهیم و روی آن را سلفون می کشیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. پس از افزایش حجم خمیر، آن را از کاسه بیرون آورده و روی یک سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم. خمیر را ورز می دهیم تا هوای خود را از دست دهد. سپس آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و چانه می کنیم. هریک از چانه ها را روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و یک پارچه تمیز روی آن می کشیم.

پس از ۱۵ دقیقه، چانه ها را باز کرده و درون قالب می گذاریم. روی آن را با چنگال سوراخ کنید تا زیاد پف نکند. سپس مواد را روی خمیر بچینید و در درون تنور دوار رستورانی قرار دهید.

کد خبر: ۲۲۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی US ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      برای راه اندازی پیتزا فروشی قیمت دستگاه ها چقدر هستش؟ جایی هست که شرایط اقشاطی داشته باشه