۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
ثمره دوران تحریم؛ اجرای دو پالایشگاه و خط لوله ۶۴ کیلومتری با آخرین تکنولوژی دنیا
مدیر برنامه ریزی توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر:

ثمره دوران تحریم؛ اجرای دو پالایشگاه و خط لوله ۶۴ کیلومتری با آخرین تکنولوژی دنیا

فهیمی منش مدیر برنامه ریزی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر به بازار گفت: دو پالایشگاه و یک خط لوله ۶۴ کیلومتری را در دوران تحریم با آخرین تکنولوژی روز دنیا به سر انجام رساندیم.

بازار؛ گروه ایران: شرکت صنایع پتروشیمی تدبیر که این روزها مشغول عملیات خاک برداری از محل پروژه های پروپیلن و پلی پروپیلن است، تاکنون طرح های بزرگی را به نتیجه رسانده است. از این طرح ها می توان به راه اندازی دو پالایشگاه و یک خط لوله ۶۴ کیلومتری در دوران تحریم با آخرین تکنولوژی روز دنیا اشاره داشت.

طرح هایی که نه تنها دستاوردهای اقتصادی بسیاری در حوزه ارزآوری و اشتغال زایی دارند بلکه با حذف ۱۰ کیلوگرم جیوه و ۵۰۰ هزار تن دی اکسید کربن از چرخه گاز طبیعی در منازل استان های همجوار اجرای پروژه، کمک بزرگی به حفظ محیط زیست نیز کرده است.

هدف گذاری برای تولید ۴۵۰ هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن

حمیدرضا فهیمی منش مدیر برنامه ریزی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر در خصوص برنامه های اقتصادی شرکت به بازار گفت: صنایع پتروشیمی تدبیر به عنوان یکی از شرکت های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در جدید ترین ماموریت خود قصد دارد سالانه ۴۵۰ هزار تن پروپیلن و پلی پروپیلن تولید کند.

صنایع پتروشیمی تدبیر پذیرای سرمایه گذاران بخش خصوصی تا دولتی برای اجرای طرح های میلیاردی است

وی افزود: به منظور دست یابی به هدف فوق، طرح تولید پروپیلن و پلی پروپیلن اکنون در مراحل خوبی قرار دارد و پروژه آن قرار است طی ۴ سال و نیم به مرحله بهره برداری برسد. در همین راستا ۶.۳۰ هکتار زمین در مجاورت شرکت پالایشگاه پارسیان در عسلویه در نظر گرفته شده است که اکنون در حال اجرای عملیات خاک برداری از این سطح هستیم.

فهیمی منش ادامه داد: به موازات آماده سازی بستر پروژه، کار مهندسی و سفارش گذاری برای اقلام دیرهنگام انجام خواهد شد. هدف صنایع پتروشیمی تدبیر در این بازده زمانی این است که بتوانیم ضمن برند سازی برای مجموعه، با مجموعه های خصوصی یا دولتی به عنوان سرمایه گذار و تامین کننده مالی وارد همکاری شویم.

یک میلیارد دلار سرمایه گذاری برای طرح های جدید

مدیر برنامه ریزی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر در پاسخ به این سوال که اجرای طرح های اقتصادی پروپیلن و پلی پروپیلن به چه مقدار سرمایه گذاری نیاز دارد؟ گفت: برای انجام این پروژه یک میلیارد دلار سرمایه نیاز است که بخشی از آن تامین شده است.

فهیمی منش افزود: علاوه بر آمادگی مجموعه برای دریافت سرمایه در راستای اجرای طرح، اکنون به دنبال آشنایی بیشتر با تامین کنندگان کالا، تجهیزات و خدمات در نمایشگاه هایی مشابه بیست و هفدمین رویداد نمایشگاهی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هستیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت این رویداد ها می توان در راستای آشنا شدن با پتانسیل های بالقوه جدید شرکت های اجرایی بهره مند شد که در این زمینه احداث می توانند به ما کمک کنند. علاوه بر این حضور در رویدادهای نمایشگاهی در راستای جذب نیروی متخصص نیز به ما کمک شایانی می کند.

دستاوردهای طلایی صنایع پتروشیمی تدبیر

در خصوص طرح های موفق قبلی که شرکت صنایع پتروشیمی تدبیر بر عهده گرفته بیان داشت: همین گروهی که امروز با مدیریت زیرکچیان زاده در شرکت صنایع پتروشیمی تدبیر همکاری دارد دو پالایشگاه و یک خط لوله ۶۴ کیلومتری را در دوران تحریم و با آخرین تکنولوژی اروپایی به ثمر رسانده است.

وی افزود: به دنبال اجرای طرح فوق، مردادماه سال ۱۴۰۰ توانستیم اولین محموله را که ال پی جی و میعانات گازی بوده است را صادر کنیم. این محموله بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشت و ظرفیت اشتغال زایی در منطقه را تا حد قابل توجهی افزایش داد.

۱۰ کیلوگرم جیوه و ۵۰۰ هزار تن دی اکسید کربن از چرخه گاز طبیعی منازلی حذف شده است

مدیر برنامه ریزی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی تدبیر با اشاره به دستاوردهای طرح های مذکور ادامه داد: اجرای این طرح های برای کشور دو دستاورد بسیار خوب داشت که می توان به حذف ۱۰ کیلوگرم جیوه و ۵۰۰ هزار تن دی اکسید کربن از چرخه گاز طبیعی منازلی که در استان های همجوار طرح اشاره کرد.

وی گفت: به دستاوردهای فعلی مجموعه افتخار می کنیم و امید داریم بتوانیم ماموریت جدید یک میلیارد دلاری را برای تولید ۴۵۰ هزار تن تولید پلی پروپیلن در سال به سرانجام برسانیم. در این راستا تامین تجهیزات و لایسنس به عنوان دو معضل مهم صنایع پتروشیمی معرفی می شود؛ بر این اساس به جز مساله تامین مالی رفع این دو معضل نیز حائز اهمیت است.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سجاد IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 0
      تحریم دستاورد نیست برادر .بله ساختید البته تحریم هم نباشیم باید به فکر خود کفایی باشیم.ولی نیایین بگین تحریم برا ماثمره داشت.فقربی دینی طلاق نشونه تحریمه