۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
صدور موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان

صدور موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان

با ابلاغ رسمی اساسنامه مصوب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

به گزارش بازار، با ابلاغ رسمی بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به سیدمحمد آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کشور، موافقت اصولی تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قابل انتقال از دام و فرآورده‌های دامی به انسان صادر شد.

این مرکز با هدف گسترش و توسعه فناوری و انسجام بیشتر پژوهش، فناوری و آموزش و ارایه راه‌حل در امور بهداشتی درمانی تاسیس می‌شود.

طبق اساسنامه این مرکز، ۱۶ هدف در دستور کار آن قرار می‌گیرد که در چارچوب دو رکن شورای عالی و رییس مرکز تعریف شده است. شورای عالی متشکل از رییس سازمان دامپزشکی کشور، معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان، معاون تشخیص و درمان سازمان، رییس مرکز و سه نفر از اعضای هیات علمی مرکز با پیشنهاد رییس مرکز و تایید رییس سازمان فعالیت خواهد کرد.

براساس ماده (۸) این اساسنامه، عضوگیری این مرکز به دو صورت پیوسته و ناپیوسته خواهد بود. اعضای پیوسته متشکل از اعضای هیات علمی و کارشناسان تمام وقت مرکز هستند و اعضای ناپیوسته، اعضای هیات علمی سایر گروه‌های آموزشی سازمان دامپزشکی کشور یا سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواهند بود.

در ماده (۹) اساسنامه نیز به منابع مالی مرکز اشاره شده است که از طریق درآمدهای حاصله از خدمات مرکز طبق ضوابط قانونی، کمک و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی و اعتبارات دولتی در صورت تخصیص صورت خواهد گرفت.

اساسنامه مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های دامی به انسان در مورخ ۱۴ اسفند سال ۱۴۰۱ در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۹ ماده و یک تبصره به تصویب رسیده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha