۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
رشد تولید ۹۰ درصدی خودروهای تجاری در ایران خودرو دیزل

رشد تولید ۹۰ درصدی خودروهای تجاری در ایران خودرو دیزل

­مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت: در ۲ ماه ابتدایی امسال با وجود مشکلات جدی در تولید، توانستیم رشد تولید ۹۰ درصدی در حوزه خودروهای تجاری داشته باشیم.

به گزارش بازار، جواد توسلی مهر در مراسم اعطای نخستین نشان ملی استاندارد خودرو برقی به اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل محصول ساخت داخل، افزود: ظرفیت تولید ۴۱ هزار دستگاه خودروی تجاری را داریم که در دهه ۹۰ با سقوط تولید مواجه شد و همین امر منجر به افزایش زیان انباشته می شود که ۶ هزار و ۵۵۹ میلیون تومان است.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل گفت: برای اینکه شرکت اداره شود حدود هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان در آن دهه اخراج شدند و آسیب جدی به این صنعت وارد شد؛ در آن زمان هیچ‌راه حلی وجود نداشت و تنها راه حل، واگذاری ایران خودرو دیزل بود.

توسلی مهر افزود: در حوزه تولید در دهه ۸۰ ، بیشترین تولید بیش از ۱۸ هزار دستگاه بوده که به صورت CBU( خودرو به ‌صورت کامل در کشور مبدأ ساخته و سپس به کشور مقصد صادر می‌شود) وارد می شده، سال ۹۹ روند تولید صعودی شده و در سال گذشته رکورد تولید در ایران خودرو دیزل شکسته شد.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه دا د: در ۲ ماهی ابتدایی امسال که دچار مشکلات جدی بودیم اما تولید ۹۰ درصد رشد پیدا کرد و تولید به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید که در ماه های آینده این رکورد شکسته خواهد شد.

توسلی مهر گفت: در بازده سالانه سهام از دهه ۸۰ تاکنون روند کاهشی بوده اما از سال ۹۸ این بازده افزایشی شده و ارزش بازار به ۴۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در شاخص صنعت خودرو، سال گذشته، ۴۸ درصد رشد کرده است؛ در سال نود و نه ۱۲۲ میلیون دلار ارزش بازار بوده و اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است که افزایش ۸ درصدی شامل می شود.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل ادامه داد: در سال ۹۷ تولید با رقبا یکی بوده و اکنون فاصله زیاد با رقبا داریم به طوری که ایران خودرو دیزل پرچم دار افزایش تولید است.

وی با اشاره به تولید اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل گفت: این اتوبوس برقی اکنون به تولید انبوه رسیده و سهم زیادی از قطعات آن‌ داخلی سازی شده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha