۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟
بازار گزارش می دهد

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

دنا اتوماتیک، تارا اتوماتیک، پژو پارس، پژو ۲۰۶ تیپ۲ و شاهین، پنج خودرویی هستند که طی هفته گذشته بیشترین نوسان قیمتی را تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو کشور طی یک ماه گذشته با شیب ملایم سیر نزولی قیمت ها را دنبال می کرد، همزمان با این موضوع رکود در این بازار آغاز شد. ثبیت قیمت برخی از خودروهای مونتاژی یا تولیدی نشان از فروکش کردن رفتار «هیجانی» مشتریان در بازار داشت. اما این پارامتر از بازار چندان تداوم نداشت، چرا که هفته گذشته محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و برخی از خودروهای چینی فراز و فرود قیمت ها را تجربه کردند. اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار افزایش بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته است، این افزایش نیز به دلیل تمرکز فروش خودروسازان در سامانه یکپارچه ایجاد شده است. بنابراین تا اعمال سیاست ها و نظام فروش جدید در این بازار ارزانی رخ نخواهد داد. از همین روز به بررسی قیمت شش خودرو پر فروش طی هفته گذشته پرداختیم:

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک اواسط هفته گذشته به قیمت ۹۳۵ میلیون تومان رسید، ولی امروز این خودرو با قیمت ۹۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود

دنا پلاس اتوماتیک چند؟

دنا پلاس توربو اتوماتیک تا اوایل هفته گذشته با قیمت ۹۳۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما این خودرو اواسط هفته گذشته به قیمت ۹۳۵ میلیون تومان رسید. افزایش قیمت این محصول دوام چندانی نداشت و امروز با قیمت ۹۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود. کاهش ۱۰ میلیون تومانی قیمت پر فروش ترین سدان گروه صنعتی ایران خودرو طی هفته جاری خبر از عدم تثبیت قیمت با سیر صعودی را دارد. نوسان قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک در بازار بیشتر از سایر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

تارا اتوماتیک هفته گذشته با جهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۹۳۰ میلیون تومان رسید، ولی اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو به ۹۲۵ میلیون تومان بازگشت

تارا اتوماتیک در مسیر کاهش قیمت

تارا اتوماتیک از ابتدای ماه جاری تا اوایل هفته گذشته سیر نزولی قیمت را با شیب ملایم دنبال می کرد، اما هفته گذشته این خودرو با جهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۹۳۰ میلیون تومان رسید. اواخر هفته گذشته قیمت تارا اتوماتیک به ۹۲۵ میلیون تومان بازگشت، این نوسان قیمت به دلیل عدم عرضه محصول گروه صنعتی ایران خودرو در بازار ایجاد شد. هر چند که تارا نسبت به سایر محصولات آبی پوشان جاده مخصوص در بازار اقبال چندانی ندارد، اما سیاست کالای سرمایه ای این محصول را به گزینه نخست سرمایه گذاران جهت خرید تبدیل کرده است.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

رقابت پژو پارس با چینی ها در بازار

پژو پارس نسبت به سایر محصولات سدان گروه صنعتی ایران خودرو کمترین میزان کاهش قیمت را طی یک ماه گذشته تجربه کرده است، این خودرو اوایل هفته گذشته با رشد ۵ میلیون تومانی به قیمت ۶۹۵ میلیون تومان رسید. ولی امروز این خودرو با دنبال کردن مسیر کاهش قیمت، ۶۹۰ میلیون تومانی شد. پارامترهای بازار نشان می دهد که پژو پارس در هفته جاری مسیر کاهش قیمت را با شیب ملایم دنبال خواهد کرد، نوسان قیمت پژو پارس در بازار متاثر از گرانی خودروهای چینی هم کلاس است.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ارزان تر شد

پژو ۲۰۶ تیپ۲ طی هفته گذشته با رشد ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۶۲۰ میلیون تومان رسید، اما این خودرو از اواخر هفته گذشته در کانال قیمتی ۶۰۵ میلیون تومانی قرار گرفته است. با توجه به افزایش و کاهش قیمت این خودرو می توان انتظار داشت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ هفته جاری به قیمت کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان برسد، آخرین عرضه محصول گروه صنعتی ایران خودرو به بازار تاثیر بسزایی در کاهش قیمت این خودرو داشته است.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

شاهین طی ۲۰ روز گذشته با کاهش یا تثبیت قیمت در بازار همراه بوده است، امروز این خودرو با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان معامله می شود

شاهین گران می شود؟

شاهین به عنوان جدیدترین و پر فروش ترین سدان گروه خودروسازی سایپا شناخته می شود، این خودرو از نظر کیفیت نسبت به سایر محصولات رقیب در بازار جایگاه مناسبی را کسب کرده است. شاهین طی ۲۰ روز گذشته با کاهش یا تثبیت قیمت در بازار همراه بوده است، اما اوایل هفته گذشته این خودرو با جهش ۱۵ میلیون تومانی به بهای ۶۲۰ میلیون تومان رسید. اما امروز این خودرو با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان معامله می شود، این نوسان قیمت متاثر از رفتار مالکان خودرو در بازار ایجاد شده است. چرا که قیمت گذاری خودرو توسط کارشناسان یا نمایشگاه داران انجام نمی شود، بلکه مالکان خودروها اقدام به تعیین نرخ محصولاتشان می کنند.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

بهترین زمان برای خرید کوییک اتوماتیک

کوییک اتوماتیک را می توان ارزان ترین خودرو صفر کیلومتر اتوماتیک در بازار فعلی معرفی کرد، این خودرو طی یک ماه گذشته مسیر نزول یا تثبیت قیمت در بازار را دنبال کرده است. کوییک در نسخه اتوماتیک طی یک هفته گذشته فقط با قیمت ۴۸۰ میلیون تومان معامله شده است، باتوجه به اینکه رفتار بازار نسبت به قیمت خودروها سینوسی است، بهترین زمان خرید کوییک طی هفته جاری است. چرا که پارامترهای بازار نشان از سیر نزولی قیمت برای کوییک اتومات در بازار دارد.

نوسان قیمت خودرو آغاز شد| محصولات جدید سایپا چه تاثیری در بازار دارند؟

طی هفته گذشته گروه خودروسازی سایپا خبر تحویل خودروهای وارداتی چانگان یونیتی به مشتریان و اولین عرضه «اطلس» در طرح فروش را اعلام کرد، این خبر در بازار خودرو منجربه نوسان قیمت برخی از محصولات تولید یا مونتاژ داخل شد

عرضه دو خودرو جدید از سایپا به بازار

طی هفته گذشته گروه خودروسازی سایپا خبر تحویل خودروهای وارداتی چانگان یونیتی به مشتریان و اولین عرضه «اطلس» در طرح فروش را اعلام کرد، این خبر در بازار خودرو منجربه نوسان قیمت برخی از محصولات تولید یا مونتاژ داخل شد. عرضه محصولات جدید به بازار سبب کاهش تفاضای انباشت خودرو می شود، اما سودجویان نهایت تلاش خود را برای حفظ گرانی خودرو دارند. باتوجه به اینکه طی پنج سال گذشته خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده و ماهیت مصرفی خود را از دست داده است، سد گرانی فقط با تنوع و عرضه محصول به بازار شکسته می شود. اگر سایر خودروسازان نیز مانند گروه خودروسازی سایپا محصولات جدیدی با هدف افزایش عرضه راهی بازار کنند، ماهیت کالای مصرفی بودن خودرو مجدد به آن باز خواهد گشت.

کد خبر: ۲۲۱٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha