۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
امکان ممنوعیت معاملات دلار در عراق وجود ندارد| مبادلات ارزی با ایران تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق:

امکان ممنوعیت معاملات دلار در عراق وجود ندارد| مبادلات ارزی با ایران تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت

معاملات کشور عراق بیشتر به صورت نقدی است و امکان ممنوعیت معاملات دلار در این کشور وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سید حمید حسینی؛ دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق، درباره ممنوعیت مبادله با دلار در عراق اظهار کرد: هیچ‌کدام از خبرگزاری‌های رسمی هیچ خبری درباره این مسئله منتشر نکرده‌اند و این خبر تنها توسط برخی از مبادی غیررسمی منتشر شده است.

وی افزود: البته مشاهدات میدانی دیروز در کشور عراق نشان‌دهنده این بود که برخی از صرافی‌ها بیان کرده‌اند که مبادلات داخلی کشور عراق نباید با ارز باشد و معاملات داخلی باید با دینار انجام شود. اما حقیقت این است که اقتصاد کشور عراق دلارزده است و مبادلات داخلی این کشور بیشتر به صورت نقدی انجام می‌شود؛ بنابراین امکان اجرایی شدن چنین تصمیمی در کشور عراق به سختی ممکن است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: شبکه بانکی کشور عراق در معاملات این کشور نقش زیادی ندارد و مردم عراق درآمدهایشان را بیشتر از طریق دلار نگهداری می‌کنند و دینارهای عراق پاسخگوی تمام معاملات این کشور نیست.

حسینی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: علاوه براین ممنوعیت معامله با دلار مربوط به معاملات داخلی این کشور مثل معاملات خودرو، ملک و ... می‌شود و تاثیری بر مبادلات ارزی ایران و عراق ندارد. شرایط داخلی عراق نیز به گونه‌ای نیست که معاملات دلار ممنوع شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha