۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
هدف گذاری ۱.۵میلیارد دلاری «تدبیر» برای صادرات؛ به تحقق بیش از دو میلیارد دلار در ستاد امیدواریم
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد

هدف گذاری ۱.۵میلیارد دلاری «تدبیر» برای صادرات؛ به تحقق بیش از دو میلیارد دلار در ستاد امیدواریم

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بازار گفت: گروه توسعه اقتصادی تدبیر در سال گذشته توانست ۷۵۰میلیون دلار ارز آوری داشته باشد و برای امسال نیز صادرات ۱.۵میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده است.

بازار؛ گروه ایران: گروه توسعه اقتصادی تدبیر به عنوان یکی از بازوهای اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) معرفی می شود؛ مجموعه ای بزرگ و چند وجهی که در تمام حوزه های دارویی، کشاورزی، انرژی و صنعت و معدن فعالیت دارد و هر ساله دستاوردهای اقتصادی بیشماری را همراه با تولید به روز و صادرات محور تقدیم کشور می کند. در این راستا عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص برنامه های ستاد در راستای صادرات و ارزآوری در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* در خصوص فعالیت های صادرات محور شرکت های زیر گروه توسعه اقتصادی تدبیر و سطح گسترده تر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برایمان توضیح دهید؟

در همین رویداد نمایشگاهی اخیر یعنی ایران اکسپوی ۲۰۲۳ که گروه توسعه اقتصادی تدبیر و شرکت های دانش بنیان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شرکت کردند شاهد بودیم که بیش از ۴۰ مجموعه صادرات محور ستاد حاضر شدند و به نمایش دستاوردهای خود پرداختند.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بازوهای اقتصادی خود در سال گذشته ۷۵۰ میلیون دلار دستاورد ارزی داشت

عمده این شرکت ها نیز فعالیت های اقتصادی دانش بنیان، نانو و دارویی داشتند و همین ها سال گذشته توانستند ۷۵۰ میلیون دلار صادرات داشته باشند.

* با توجه به دستاوردهای درخشان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال ۱۴۰۱ بفرمایید برای امسال چقدر صادرات هدف گذاری شده است؟

برنامه‌ریزی ما برای سال ۱۴۰۲ رسیدن به هدف صادراتی ۱.۵ میلیارد دلاری است که خوشبختانه پیروی آن در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران تفاهم نامه تا قراردادهایی با بعضی از شرکت ها به امضا رسیده است.

بیشتر این تفاهم نامه ها در راستای رونق صادرات و توسعه ‌ی فعالیت‌های صادراتی است که امیدواریم با روندی که شاهد آن هستیم تا پایان امسال در شرکت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام شاهد تحقق بیش از دو میلیارد دلار صادرات باشیم.

* سال گذشته تفاهم نامه های خوبی بین شرکت ملی نفت کشور با پالایشگاه پارسیان سپهر به عنوان یکی از شرکت های ستادی منعقد شد بفرمایید برنامه های این مجموعه چگونه پیش می رود و چقدر در آینده از این مجموعه می توانیم انتظار ارزآوری داشته باشیم؟

بله سال گذشت در افتتاحیه نمایشگاه نفت و پتروشیمی تفاهم نامه های خوبی بین شرکت ملی نفت و پالایش پارسیان سپهر منعقد شد و انتظار می رود بر اساس همان در صورتی که به اندازه کافی خوراک برای پالایشگاه اتان گیری شرکت پالایش پارسیان سپهر تامین شود می توانیم انتظار حدود یک میلیارد دلار ارزآوری در سال را داشته باشیم.

پالایش پارسیان سپهر به عنوان یک شرکت به تنهایی سالانه ظرفیت یک میلیارد دلار ارز آوری دارد

خوشبختانه در راستای دستیابی به این دستاوردها اکنون با وزارت نفت درصدد افزایش خوراک پالایشگاهی برای این شرکت هستیم.

* به نظرتان تولیدات پالایش پارسیان سپهر به لحاظ کیفی در کجا قرار دارد و چقدر می توانیم انتظار استقبال از محصولات این شرکت را در آینده از سوی کشورهای دیگر داشته باشیم؟

محصولات تولیدی پالایش پارسیان سپهر از اقصی نقاط دنیا مشتری دارد و به لحاظ کیفی هم می توان گفت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این زمینه امیدواریم که با توسعه فعالیت ‌ها حرف بسیار خوبی برای گفتن در این زمینه داشته باشیم و هم به هدف ارز آوری برای کشور و هم صرفه جویی ارزی برای کشور دست یابیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha