۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
متاورس می‌تواند تولید ناخالص داخلی آمریکا را افزایش دهد

متاورس می‌تواند تولید ناخالص داخلی آمریکا را افزایش دهد

براساس مطالعه‌ای که توسط متا انجام شده، متاورس تا سال ۲۰۳۵ می‌تواند حدود ۲.۴ درصد به تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا کمک کند.

به گزارش بازار، براساس گزارش شرکت مشاوره دیلویت (Deloitte)، مفهوم متاورس شامل فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی است که به کاربران اجازه می‌دهد در دنیای مجازی غوطه‌ور شوند یا اطلاعات را به صورت دیجیتالی روی تصاویر دنیای واقعی قرار دهند.

در این مطالعه که توسط متا انجام گرفته، تاورس تا سال ۲۰۳۵ می‌تواند ۷۶۰ میلیارد دلار یا حدود ۲.۴ درصد به تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا کمک کند. در این مطالعه آمده: دستاوردهای اقتصادی ممکن است ناشی از استفاده از فناوری‌ها در بخش‌های دفاعی، پزشکی، تولیدی و سرگرمی مانند بازی‌های ویدئویی و ارتباطات باشد.

متا که در سال ۲۰۲۱ تمرکز خود را بر ساخت فناوری‌های متاورس متمرکز کرد، پیش‌بینی کرده که این فناوری در نهایت جایگزین موبایل به عنوان سکوی اصلی محاسباتی خواهد شد.

سرمایه گذاران، سرمایه گذاری‌های بزرگ متا در پروژه متاورس را زیر سوال برده اند و در زمانی که رکود در بخش تبلیغات رشد درآمد این شرکت را تحت فشار قرار داده، نسبت به بازده آن تردید دارند.

در گزارشی جداگانه، متا گفت: اتحادیه اروپا ممکن است تا سال ۲۰۳۵ شاهد افزایش فرصت اقتصادی تا ۴۸۹ میلیارد یورو (۵۳۸.۲۹ میلیارد دلار) در تولید ناخالص داخلی سالانه یا حدود ۱.۳ تا ۲.۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی خود باشد.

دیلویت گفت: متاورس می‌تواند بین ۴۵.۳ میلیارد دلار کانادا (۳۳.۸۸ میلیارد دلار) تا ۸۵.۵ میلیارد دلار کانادا به تولید ناخالص داخلی سالانه کانادا تا سال ۲۰۳۵ کمک کند.

پیش‌بینی‌های منطقه‌ای به دنبال گزارشی از تاثیرات اقتصادی جهانی است که متا در سال گذشته به شرکت مشاوره گروه آنالیز سفارش داده بود، که برآورد می‌کرد پذیرش متاورس تا سال ۲۰۳۱ به ۳.۰۱ تریلیون دلار کمک کند.

کد خبر: ۲۲۰٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha