۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مالیات بر خانه های خالی توهمی بیش نیست
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان:

مالیات بر خانه های خالی توهمی بیش نیست

گرگان- پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه مالیات بر خانه های خالی توهمی بیش نیست، گفت: دولت می خواهد جور ناکارآمدی خودش را در سیاست های کلان اقتصادی به دوش مردم بگذارد.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اخذ مالیات اقدامی درست و لازم است اما طرح موضوعاتی مانند عایدی بر سرمایه و مالیات بر معاملات مکرر به گمراه بردن سیاستگذاری اصلی در اقتصاد کلان کشور است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه ما امروز متاسفانه گریبانگیر مشکلاتی به دلیل سیاستگذاری های اشتباه هستیم، افزود: از سال ۹۵ فضای کسب و کار برای بخش خصوصی مساعد نیست.

وی ادامه داد: سیاستگذاران باید شرایط مساعد را در برنامه های توسعه در قوانین مالیاتی به عنوان پیشران اقتصادی دنبال کنند.

این فعال حوزه صنعت ساختمان با بیان اینکه طرح مالیات بر خانه های خالی با هدف کنترل بازار توهمی بیش نیست، افزود: امروز اجاره نشینی به یغما رفته و مدیران ناکارآمد به دنبال این هستند تا با عناوینی مانند مالیات برخانه های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه و معاملات مکرر خود را توجیه کنند.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری های اشتباه دولت منجر به آسیب سرمایه گذاران شده، اضافه کرد: اساسا سرمایه بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی کشور در این پنج سال گذشته تحلیل رفته است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان افزود: با توجه به این شرایط بنگاه های اقتصادی چه عایدی دارند که از آن دولت قرار است مالیات بگیرد.

او اضافه کرد: مالیات بر عایدی سرمایه در کشورهایی که نرخ تورم آنها کمتر از پنج درصد است منطقی است نه برای کشور ما که شاهد تورم ۵۰ درصدی هستیم.

پورحاجت با بیان اینکه در ۴۵ روز ابتدایی سال جاری حدود ۲۰ درصد تورم را تجربه کردیم، افزود: دولت می خواهد جور ناکارآمدی خودش را در سیاست های کلان اقتصادی به دوش مردم بگذارد که اسم این را مالیات بر عایدی سرمایه گذاشته است.

کد خبر: ۲۲۰٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha