۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
داخلی‌سازی و تولید انبوه میل‌سوپاپ پیشرانه TU۵P

داخلی‌سازی و تولید انبوه میل‌سوپاپ پیشرانه TU۵P

شرکت ساپکو و زنجیره‌تامین ایران‌خودرو داخلی‌سازی و تولید انبوه میل‌سوپاپ پیشرانه را در دستور کار قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، در پی تولید پیشرانه TU۵P و به‌کارگرفتن سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CVVT) که عهده‌دار کنترل زمان باز و بسته‌شدن سوپاپ‌ها در دورهای مختلف برای افزایش گشتاور پیشرانه است، تولید میل‌سوپاپی متناسب از لحاظ ابعادی و مشخصات عملکردی با این سیستم در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت.

بر این اساس، شرکت ساپکو با همراهی شرکت مارلیک‌سان، تولیدکننده عمده میل‌سوپاپ‌های پیشرانه‌های محصولات ایران‌خودرو، طی یک سال گذشته با تعریف پروژه خودکفایی میل‌سوپاپ متناسب با پیشرانه TU۵P مصرفی در خودروهای تارا، ۲۰۷ اتوماتیک و رانا شش دنده و متعاقب آن طراحی و انجام فرآیند قالب‌سازی و آماده‌سازی خط ماشین‌کاری و در ادامه تولید نمونه اولیه و همچنین اخذ تاییدیه‌های کیفی موردنیاز موفق به داخلی‌سازی و تولید انبوه این قطعه با ظرفیت تولید بالغ بر ۵۰۰ قطعه مجموعه میل سوپاپ دود و هوا در روز شدند.

این پروژه حاکی از نقش ارزنده و جهش عملکردی شرکت ساپکو در توسعه و تعمیق ساخت داخل و نیز بهبود کیفیت قطعات داخلی از جمله اجزای پیشرانه‌های محصولات گروه صنعتی است.

گفتنی است، میل‌سوپاپ یا میل بادامک قطعه‌ای در پیشرانه‌های درون‌سوز است که عمل باز و بسته‌کردن سوپاپ‌های ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر و سوپاپ‌های خروج دود از سیلندر را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha