۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
راهبرد کلان یزد تامین مالی از بازار سرمایه است
مدیر بورس منطقه‌ای یزد خبر داد؛

راهبرد کلان یزد تامین مالی از بازار سرمایه است

یزد- ابوترابی، مدیر بورس منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۱۸ شرکت فعال استان در بازار سرمایه پذیرش شده اند، گفت: راهبرد کلان مسئولان یزد برنامه‌ریزی برای تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه است.

محمدحسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت عظیم بازار سرمایه اظهار داشت: اکنون تامین مالی شرکت‌ها بر شانه‌های بازار پول و بانک‌ها سنگینی می کند بنابراین سیاست کلان استان معرفی ظرفیت های بازار سرمایه و بهره گیری از ابزارهای نوین تامین مالی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های بسیاری در استان مراحل ورود به بازار سرمایه را طی می کنند، ادامه داد: بازار سرمایه می تواند در کنار بانک ها و بازار پول ابزار جدید تامین مالی را پیش روی شرکت ها قرار دهد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

ابوترابی با اشاره به سفر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و هیات همراه به یزد در آینده اظهار داشت: حضور رئیس سازمان بورس و اوارق بهادار در یزد می تواند فرصت مناسبی برای استان به منظور بهره مندی از ظرفیت های بازار سرمایه باشد.

وی از فعالیت ۳۰ شرکت کارگزاری و ۶۸ ایستگاه معاملاتی به صورت دفتر پذیرش، آنلاین گروهی و ایستگاه معاملاتی نامک در استان خبر داد و عنوان کرد: اکنون در شهرستان های میبد، اردکان، مهریز و ابرکوه برای رفاه حال سهامداران دفاتر معاملاتی بورس اوراق بهادار تأسیس شده که در آنجا نیز تمامی عملیات خرید و فروش سهام و انتقال صورت می‌گیرد.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد بر لزوم ارتقای سواد مالی عموم مردم به ویژه صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه عموم مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان و کارگاه های آموزشی از جمله فعالیت های بورس منطقه ای یزد در زمینه ارتقاء سواد مالی است.

کد خبر: ۲۱۹٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha