۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
 ۲۴ هزار لیتر سموم کشاورزی در ایلام توزیع شد
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام:

۲۴ هزار لیتر سموم کشاورزی در ایلام توزیع شد

ایلام- سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از توزیع بیش از ۲۴ هزار لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های برگی گندم و سایر آفات نباتی در مزارع استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، سیامک بیگی با اشاره به توزیع بیش از ۲۴ هزار لیتر سم ،برای مبارزه با آفات نباتی و بیماری های برگی گندم در استان، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های موثر سال زراعی اخیر و مساعد بودن شرایط محیطی جهت شیوع بیماری‌های برگی و آفلات در مزارع غلات و خسارات ۳۰ تا ۹۰ درصدی این عوامل بر محصول درصورت عدم کنترل به موقع آن‌ها تهیه و تدارک سموم مورد نیاز کشاورزان امری ضروری است.

وی افزود: به منظور کنترل آفات، علف‌های هرز و بیماری‌های غلات در اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز مقدار ۹۷۵۰ لیتر انواع سموم کشاورزی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

بیگی تاکید کرد: سموم تولیدی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دارای استانداردهای لازم برای رشد کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی بوده و از نظر قیمت نیز حداقل ۲۰ درصد ارزان‌تر از سایر سموم مشابه در بازار است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این شرکت توان تأمین و توزیع بخش قابل توجهی از سموم کشاورزی مورد نیاز کشاورزان استان را دارد.

کد خبر: ۲۱۹٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha