۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
امسال حفاری ۳۰۰ هزارمتری را در برنامه کاری داریم
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران:

امسال حفاری ۳۰۰ هزارمتری را در برنامه کاری داریم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزارمتر حفاری اکتشافی انجام دادیم که نتیجه آن دو میلیارد تن افزایش ماده‌معدنی کشف‌شده در صنعت مس بود.

به گزارش بازار، علی رستمی در حاشیه بازدید رئیس‌جمهور از غرفه شرکت ملی مس ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ افزود: تا سال گذشته هفتمین کشور دارنده مس بودیم که با توسعه اکتشافاتی که در سال گذشته انجام دادیم، حفاری اکتشافی ۲۰۰ هزارمتری که بیشترین رکورد در تاریخ حفاری ایران (در حوزه مس) است، رتبه پنجم جهان شدیم و جایگاه آمریکا را گرفتیم، این درحالی است که ۷ درصد سرزمین ما اکتشاف شده است.

وی ادامه داد: نتیجه این اکتشافات ۲ میلیاردتن افزایش ماده معدنی کشف شده در صنعت مس است که جایگاه ما را از هفتم به پنجم رساند.

رستمی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: کمک کنید که اکتشافات در این حوزه توسعه پیدا کند و تمام ظرفیت اکتشافی کشور را به کار بگیریم و محدوده‌های معدنی در اختیار شرکت ملی مس قرار بگیرد. کشورهای توسعه‌یافته صد در صد سرزمین‌های خود را اکتشاف کرده‌اند و در مرحله دوم نیز برخی از کشورها تا ۵۰ درصد و برخی تا ۹۰ درصد پیشرفت اکتشافی دارند، اما سرزمین ما ۷ درصد اکتشاف شده است.

رستمی در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور مبنی بر این که موانع اصلی کجاست، افزود: موانع اصلی امکانات و تجهیزات و دستگاه‌های عمیق حفاری است که البته ۳۰ دستگاه وارد کردیم که بر اساس همین برای امسال برنامه حفاری اکتشافی ۳۰۰ هزارمتری را برای کل کشور داریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه به طرح‌های آماده بهره‌برداری شرکت ملی مس در آینده نزدیک اشاره کرده و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۲۰ هزار تن کنسانتره مس به ذخایر ما اضافه می‌شود و حدود ۳۰ درصد به تولیدات ما افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha