۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
رکوردشکنی در صنعت فولاد قزوین| فولاد خرمدشت ۱۵۰ میلیون دلار صادرات کرد
مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت در گفتگو با بازار:

رکوردشکنی در صنعت فولاد قزوین| فولاد خرمدشت ۱۵۰ میلیون دلار صادرات کرد

قزوین- سعیدیان، مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت از رکوردشکنی و صادرات ۱۵۰ میلیون دلار محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

مجید سعیدیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید اصلی شرکت فولاد خرمدشت میلگرد آجدار است، گفت: در اصطلاح ما فولادی‌ها به میلگردهای آجدار مقاطع طویل فولادی هم گفته می‌شود که این میلگردها را در اندازه‌های ۸ تا ۳۲ و درجه‌بندی‌های آ دو آسه و آ چهار تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه بسته‌بندی فولاد خرمدشت مبتنی بر استاندارد روز اروپاست، اضافه کرد: محصولات فولادی خود را به ۱۳ کشور همسایه صادر می‌کنیم و البته در حال حاضر توانایی صادرات به اروپا را داریم و پیش‌قراردادهایی برای صادرات به آلمان و ایتالیا منعقد کردیم.

ارتقای صادرات

این تولیدکننده از رکوردشکنی و صادرات ۱۵۰ میلیون دلار محصولات شرکت فولاد خرمدشت در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کل صادرات ما در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ میلیون دلار بوده، بنابراین سال گذشته صادرات ما ۲ برابر شد و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشت.

در سال گذشته دو هفته برق نداشتیم

سعیدیان با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه در فولاد خرمدشت تصریح کرد: راه‌اندازی خط تولید کلاف صنعتی کششی را شروع کردیم که تولید در این خط جدید و دوران آزمایشی خود را طی می‌کند و تا ۲۰ روز دیگر به صورت کامل راه‌اندازی می‌شود. در حال حاضر هم ظرفیت تولید کلاف کششی ما ماهی ۶۰۰ تن است. کلاف‌های کششی در صنعت خودروسازی، لوسترسازی و لوازم خانگی کاربرد دارند و همچنین با این کلاف‌ها روکش‌های مس‌وار، طلا برای لوسترسازی و روکش گالوانیزه برای فنس و لوازم خانگی می‌سازند.

میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته برای راه‌اندازی این خط جدید را ۲۵ میلیارد تومان بیان کرد و ادامه داد: در خط تولید جدید ما هم ۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

تامین برق مورد نیاز

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه صنایع فولاد با مشکل برق در فصل گرم و گاز در فصل سرما مواجه هستند، گفت: البته پیش‌بینی دولت امسال این است که مشکلی برای تأمین برق صنعتی نداریم، با این حال این مشکل برای ما وجود دارد و از دولت می‌خواهیم که توزیع برق صنعتی در استان مدیریت شود.

سعیدیان تصریح کرد: در سال گذشته مدیریت در توزیع برق میان شهرک‌های صنعتی نداشتیم؛ به طوری که یک شهرک صنعتی یک‌روز یا دو روز در میان و یا دو روز در هفته برق داشت و ما متأسفانه دو هفته برق نداشتیم. در کل اعتقاد داریم که کار کارشناسی در حوزه توزیع برق و گاز صنعتی انجام نمی‌شود.

راه‌اندازی یک مرکز دندان‌پزشکی رایگان ویژه کارگران

وی افزود: کارشناسی پارسال به ما می‌گفت ۵۰ درصد مصرف برق و گاز را کم کنید که این حرف کارشناسی نیست. در حالی که اگر میزان مصرف گاز ما ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، به معنی تعطیلی تولید فولاد است؛ چرا که کوره ما با دمای ۱۲۰۰ درجه کار می‌کند و با دمای ۶۰۰ درجه نمی‌توانیم کوره را راه‌اندازی کنیم و به همین خاطر در فصل سرد گاز کامل می‌خواهیم.

نیروگاه خود تامین

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احداث نیروگاه‌های خودتأمین در شهرک صنعتی خرمدشت بیان کرد: باید روی احداث نیروگاه بیشتر فکر کنیم و اعتقاد داریم که دولت در این زمینه پراکنده‌گویی می‌کند و اعتقاد داریم با راه‌اندازی نیروگاه بادی می‌توانیم بخش از برق مورد نیاز خود را تأمین کنیم.

سعیدیان در حوزه اجرای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت از راه‌اندازی یک مرکز دندان‌پزشکی رایگان ویژه کارگران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این کلینیک دندان‌پزشکی برای نخستین‌بار در کشور اتفاق می‌افتد و امیدواریم الگویی شود تا تمام کارخانجات برای کارکنان و کارگران خود این کار را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه بنا داریم در قالب این کلینیک دندان‌پزشکی رایگان به همه کارگران شاغل در شهرک صنعتی خرمدشت خدمت ارائه کنیم، چرا که منطقه خرمدشت در انتهای استان قزوین قرار دارد و منطقه محرومی است، گفت: دکترهای دندان‌پزشک درجه یک استان را به این مجموعه آوردیم و در مراسم افتتاح هم یکی از دندان‌پزشکان برجسته استان قزوین عمل جراحی را انجام دادند.

ارتقای خدمت رسانی به کارگران

مدیرعامل شرکت فولاد خرمدشت در جواب این سؤال که چرا تأسیس دندان‌پزشکی را انتخاب کرده، عنوان کرد: چون دندان‌پزشکی خدمت گرانی است و از کوچک‌ترین صنف تا بزرگ‌ترین صنف همه درگیر آن هستند و باید از این خدمت استفاده کنند. برای کارگران شهرک صنعتی خرمدشت خدمات این مرکز رایگان است و برای سایر اهالی شهر تاکستان با معرفی مسئولان تخفیف‌های ویژه در نظر گرفته می‌شود.

سعیدیان گفت: نگاه ما در راه‌اندازی این مرکز درآمدزایی نیست؛ چرا که اگر این مرکز با این تجهیزات در قزوین احداث می‌شد، ماهی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون درآمد داشت و تنها مقصود ما این است که در کنار کارگران و کارکنان شرکت زندگی آرام داشته باشیم و تا آنجایی که می‌توانیم، به هم کمک کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش از استقرار سه دندان‌پزشک ماهر در این مرکز خبر داد و گفت: هر کدام از این سه پزشک از شنبه تا پنج‌شنبه و به صورت یک‌روز در میان کل هفته را برای ما پر می‌کنند. در ضمن ۵ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز دندان‌پزشکی هزینه شده که سه میلیارد تومان برای ساختمان و دو میلیارد تومان برای تجهیزات هزینه کردیم در کنار این مرکز به دنبال احداث سالن آمفی‌تئاتر و سینما هستیم و با توجه به اینکه تاکستان سینما ندارد، باید یک فضای فرهنگی شامل آمفی‌تئاتر و سینما را در خرمدشت بسازیم تا خانواده‌های ساکن شهرک خرمدشت بتوانند از آن استفاده کنند تا در راستای مسئولیت اجتماعی هم قدمی برداشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha