۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
تخصیص کود یارانه ای به محصولات در نظرگرفته شده برای اجرای الگوی کشت در همدان
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان خبرداد:

تخصیص کود یارانه ای به محصولات در نظرگرفته شده برای اجرای الگوی کشت در همدان

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان از تخصیص کود یارانه ای به محصولات در نظرگرفته شده برای اجرای الگوی کشت در استان همدان خبر داد.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان همدان معرفی شده اند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی، کودهای کشاورزی یارانه دار تحویل می شود.

وی با اشاره به توزیع کود کشت بهاره استان همدان که با ذخیره بیش از ۲۷ هزار تنی انواع کودهای یارانه‌ای آغاز شد، گفت: از ابتدای شروع توزیع حدود ۴۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی از مبادی، پتروشیمی ها و همچنین از محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستان ها تحویل و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در سال جاری برنامه تامین و توزیع انواع کودهای کشاورزی در استان همدان حدود ۱۲۳ هزار تن است که شامل ۹۷ هزار و ۵۵۰ تن کودهای ازته، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن کودهای فسفاته و شش هزار ۹۵۰ تن کودهای پتاسه است و باید بین کشاورزان توزیع شود.

الیاسی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کودهای یارانه‌ای مربوط به تولید کنندگان داخلی است، گفت: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره هستیم و تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: به‌طور متوسط روزانه حدود ۸۰۰ تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha