۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود
نماینده مردم لارستان در مجلس:

همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس، گفت: دولت می‌تواند در قالب ارائه خدمات به کارکنان مانند بُن خریدکالا و خدمات غیرنقدی از آنها حمایت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حسین زاده، در خصوص لزوم توجه به حقوق بازنشستگان و کارمندان و کارگران، گفت: با این نگاه که دولت بتواند تورم را مهار و آن را کاهش دهد افزایش عمومی ۲۰ درصدی حقوق برای کارکنان دستگاه‌های دولتی پیشنهاد داده شد و مجلس بر این اساس و با توجه به توضیحات نمایندگان دولت با آن موافقت کرد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه عمده کالاها، گوشت، خودرو و مسکن در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شده اند و این موضوع باعث می‌شود که باید به صورت ویژه ای به حقوق کارکنان دولت، فرهنگیان و کارگران نگاه شود و باید به موازات اصلاح افزایش حقوق اقدامات موثری برای مهار تورم در دستورکار دولت قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت می‌تواند در قالب ارائه خدمات به کارکنان مانند بُن خرید کالا و خدمات غیر نقدی از آنها حمایت کند، ادامه داد: بایدتیم اقتصادی دولت تورم را مهار کنند زیرا در صورت عدم مهار تورم افزایش حقوق‌ها بی‌اثر است و رشد تورم سرعت بیشتری می‌گیرد، بنابراین نیاز داریم تا عزم جدی در این خصوص در دستورکار قرار بگیرد.

حسین زاده با اشاره به اینکه دغدغه بازنشستگان پس از آغاز دوران بازنشستگی بیشتر می‌شود و وضعیت تورمی موجود شرایط را برای افرادی که در سال‌های گذشته بازنشسته شده اند تشدید می‌کند، افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان باید مدنظر قرار بگیرد و در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 12
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نرگس IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      هر چند وقت به بار به نماینده مجلس دلش برای بازنشستگان میسوزه
    • اعتراض IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      بانک‌ها به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند امکان پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن برای بازنشستگان تامین اجتماعی از سال بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون در بانک‌ها فراهم نشده است چرا؟ و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ تاکنون در این مورد اقدامی نشده است. از جناب آقای سیدابراهیم رئیسی تقاضا می‌شود که برای حل این مورد اقدامات لازم را انجام دهد. در کشورمان باید دادگاه ویژه تشکیل شود مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس را به خاطر کم کاری و بی توجهی به مشکلات کامندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور محاکمه شوند ما دیگر حرف شعار و سخنرانی نیاز نداریم باید به حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم را بررسی و رسیدگی کنید و هم باید قانون و عدالت را رعایت، عمل و اجرا کنید.
    • حرف دل همه مظلومان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      اگر مسلمان، دین اسلام وقرآن را قبول دارید نباید حق وحقوق کارکنان، بازنشسته ها پایمال و ضایع کنند حرف دل همه مظلومان
    • اعتراض IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه سال 1402 هست که هنوز هم از پرداخت بن خواربار و... بازنشستگان شرکت مخابرات از دی ماه 1400 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      قانون و عدالت را رعایت کنید مرحله اول افزایش ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۱۰ تا ۲۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان واریز کردند. برای بازنشسته تامین اجتماعی با ۳۰ تا ۳۵ سال سابقه بیمه افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ با ۱۰درصد مبلغ ۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان واریز کردند. آیا این عدالت است.
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      با چه منطقی حقوق بازنشستگان فقط ۲۰ درصد افزایش می‌یابد؟ قیمت تمامی کالاها و خدمات دولت به مردم از سال گذشته تا امسال ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته و به تازگی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی نیز حدود ۴۰درصد افزایش یافته است، در چنین شرایطی و با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی‌های لجام گسیخته در کشور افزایش ۲۰درصدی حقوق بازنشستگان که متأسفانه هنور هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، برچه اساس و منطقی تعیین و محاسبه شده است؟ کرایه خانه‌ای که سال گذشته ۲ میلیون تومان بوده حالا چرا به ۴ میلیون افزایش یافته است؟ چرا با روح و روان بازنشستگانی که حداقل حقوق را می‌گیرند و بعد از ۳۰ سال خدمت نمی‌توانند حق و حقوق خود را دریافت کنند، این گونه بازی می‌شود؟ آیا مسئول و مدیری در شرایط فعلی با حقوق‌های ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در ماه می‌تواند روزگار بگذراند؟ بازنشسته تأمین اجتماعی
    • اعتراض IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      وقتی قیمت گوشت قرمز به ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و قیمت ماهی به ۱۷۵ هزار تومان رسیده است پس مردم برای جبران پروتئین، به سمت خرید مرغ می‌روند و کمبود مرغ هم علاوه بر فشار به معیشت مردم باعث ایجاد صف‌های طولانی در بعضی از شهر‌ها شده است. مشکل اصلی مردم تنها قیمت گوشت قرمز و مرغ نیست و تاکنون مشکل اصلی مردم متاسفانه از سال ۱۳۹۷ تاکنون هر هفته، هر ماه و هرسال قیمت بیش از ۹۹۹ هزار کالا و اجناس وغیر به صورت غیر قانونی افزایش یافته است چرا؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      خبرنگاران در مورد افزایش سرعت اینترنت در کشور اطلاع‌رسانی کنند علیرغم گلایه‌های متعدد کاربران فضای مجازی از کاهش سرعت اینترنت و درخواست‌های مکرر برای رفع فیلتر آن، هنوز پاسخ روشنی از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای حل مشکل یادشده داده نشده است،‌ به خبرنگاران روزنامه اطلاعات پیشنهاد می‌شود که به موضوع اینترنت در کشور ورود کنند و از طریق مصاحبه با کارشناسان،اطلاعات جامع و کاملی در این‌باره را به اطلاع مردم برسانند. این روزها به دلیل کاهش سرعت اینترنت اغلب خانواده‌ها برای برقراری ارتباط با فرزندان و بستگان خود در خارج از کشور با مشکلات زیادی روبرو هستند که امید است با افزایش سرعت اینترنت، مشکلات یادشده حل شود.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      دولت ثابت کرد که ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی همه مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بوده است. پراید ۳۵۰ میلیونی هم آرزو شد.با دلار ۵۰ هزار تومانی. حقوق ریالی . ندادن مطالبات. کجاست عدالت خدا هم از دست این نامرد ها هنگ کرده کارشناسان اقتصادی و مسئولان و… در زمان خصوصی سازی در کشور در شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی سازی در کشور بسیار عالی است پس چرا تاکتون در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته های هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    • رزمنده معسر کمک معیشت بگیر ساتا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      یک فکری هم به حال ما رزمندگان معسر حالا چه انها که درصد جانبا ی دارند واز بنیاد کمک معیشت میگژرند و چه انها که بدون درصد جانبازی هستند و از ساتا کمک معیشت میگیرند برای بازنشسته شدن انها بکنند و یا حداقل کمک معیشت انها را تبدیل به حداقل حقوق وزارت کار بکنند و به انها فیش حقوقی بدهند.
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      قرار بود معوقات تیر و مرداد و با حقوق اسفند ماه سال 1401 برای بنده واریز کند ولی متاسفانه معوقات تیر، مرداد و با حقوق اسفند ماه سال 1401 برای بنده واریز نشده است چرا؟ متأسفانه هیچ کس پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ کد ملی 1531439901 شماره مستمری: 1001321591 بازنشسته تأمین اجتماعی
    • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه به بنده گفته بود معوقات ۳ ماه را دی ماه واریز می کنیم ولی متاسفانه کم واریز کردند چرا؟ معوقات فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه و حقوق دی ماه برای بنده واریز شده است ولی اما مبلغ ۴۸,۲۸۶,۰۵۰ ریال واریز کردند چرا؟ حقوق بنده را دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ واریز شده است ولی معوقات تیر و مرداد ماه را واریز نکردند چرا؟ قرار بود معوقات تیر و مرداد و با حقوق اسفند ماه برای بنده واریز شود ولی متاسفانه معوقات تیر، مرداد و حقوق اسفند ماه برای بنده واریز نشده است چرا؟ از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم. کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱ بازنشسته تأمین اجتماعی