۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
کنسولگری ایران در بصره عراق میزبان میز اقتصادی منطقه آزاد اروند
معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

کنسولگری ایران در بصره عراق میزبان میز اقتصادی منطقه آزاد اروند

آبادان- ارسطو، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند از تشکیل میز اقتصادی در کنسولگی ایران در استان بصره کشور عراق خبر داد.

عبدالرضا ارسطو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اخیرا دیداری با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق داشتیم که در این دیدار بر معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند از طریق این کنسولگری تاکید شد.

وی استان بصره عراق را بعد از شهر بغداد یکی از مهم‌ترین مناطق این کشور عنوان کرد و گفت: تنها استان دارای بندر، بیشترین صنایع و همچنین فاصله چند دقیقه‌ای تا منطقه آزاد اروند، بخشی از ظرفیت‌های این استان مهم است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: حضور متعدد شرکت‌های خارجی از اقصی نقاط جهان در استان بصره کشور عراق نشان دهنده توجه جهانی به این استان مهم اقتصادی است و با توجه به اینکه نزدیک‌ترین کشور و منطقه به بصره، ایران (منطقه آزاد اروند) است باید از همه توان در این خصوص گام برداشته شود.

ارسطو افزود: یکی از پیشنهاداتی که در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق مطرح شد، تشکیل میز اقتصادی منطقه آزاد اروند در این کنسولگری بود.

وی عنوان کرد: در حال بررسی ساز و کارهای این طرح مهم هستیم تا از این طریق گامی مهم برای توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند برداشته شود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: مقرر شد در آینده نزدیک همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه آزاد اروند برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران عراقی در بصره تشکیل شود و همچنین به صورت ویژه میزبان سرمایه‌گذاران عراقی و اتاق‌های بازرگانی استان بصره در سازمان منطقه آزاد اروند همراه با نشست‌های B2B باشیم.

کد خبر: ۲۱۹٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha