۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند توسعه می‌یابد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند توسعه می‌یابد

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: برنامه‌هایی برای منطقه دیری فارم و تکمیل و توسعه مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زارعی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، برگزار شد، اظهار کرد: طبق وعده ای که وزیر اقتصاد داده شد، بر اساس اهداف تعیین شده توسعه منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار داده شد و در تمام بخش های منطقه آزاد اروند، درگیر امر توسعه شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو، برای پایانه شلمچه، افزود: مدیریت مستقلی ایجاد شده تا با تعریف و تکمیل زیرساخت‌ها، بتوانیم پایانه شلمچه را مشمول توسعه کنیم، امنیت این منطقه نیز در یک ماه گذشته با همکاری فرماندهی انتظامی به وضعیت مناسبی رسیده و امنیت برقرار شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، توضیح داد: در حوزه صنعت، اولویت زیرساخت ها شناسایی شده و اسنا و مناقصات در حال آماده سازی است، فاضلاب صنعتی، برق، راه، سوله از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام گرفته است.

زارعی گفت: در مینوشهر، پایلوت احیای نخیلات در دستور کار قرار داده شده و احداث پل خرمشهر و پشتیبانی از باشگاه فوتبال صنعت نفت آبادان به عنوان تمکین از مسئولیت های اجتماعی، در حال انجام است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع پایین دست، یک تفاهم نامه با هلدینگ خلیج فارس به امضا خواهد رسید که با پیگیری‌های نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، میسر شده است که بر اساس این تفاهم نامه‌، موجب سرمایه‌گذاری این هلدینگ در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره جذب سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه، خاطرنشان کرد: قطعاتی را آماده‌سازی کردیم که با تکمیل این زیرساخت‌ها، بتوانیم زمینه‌ها را به‌طور کامل در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم. بر همین اساس ۵۷ بسته سرمایه‌گذاری و مجور بدون نام مهیا و جانمایی‌ها انجام گرفته تا با کمترین تشریفات، در اختیار سرمایه‌گذران قرار گیرد.

زارعی تاکید کرد: برنامه‌هایی برای منطقه دیری فارم و تکمیل و توسعه مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند در نظر داریم که بر اساس آن، نمایشگاه‌های فصلی به طور مرتب در منطقه برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha