۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
سازمان هواپیمایی با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر موافقت کرد
سخنوی سازمان هواپیمایی کشوری:

سازمان هواپیمایی با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر موافقت کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت این سازمان با راه‌اندازی واحد عملیات هوایی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل امکان‌پذیر است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر برای راه‌اندازی واحد عملیات هوایی، به منظور پایش و رصد نوار ساحلی خلیج‌فارس با استفاده از جایروپلین خبرداد.

یازرلو گفت: واحد عملیات پروازی سازمان بنادر و هوانوردی در راستای مأموریت‌های خود شامل جست‌وجو، امداد و نجات، کشف و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل و بستر رودخانه ها، از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست مجوز کرد چراکه عملیات جستجو و امداد، مقابله با آلودگی های نفتی در دریا و کشف و شناسایی ساخت‌وسازهای حریم ساحل از اهداف این واحد عملیاتی به شمار می‌رود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ضمن صدور گواهینامه به آشیانه عملیات پروازی سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر همزمان نسبت به آدیت این مجموعه با استانداردهای بین‌المللی پروازی اقدام و نظارت خود را از طریق کارشناسان در رعایت اصول و مقرارت پروازی اعمال کرده است.

به گفته یازرلو رصد و پایش مداوم سواحل نیلگون خلیج‌فارس منجر به جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر سواحل شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به نجات تعدادی از ملوانان ایرانی و غیر ایرانی توسط پروازهای شناسایی، جستجو و امداد با جایروپلین در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تقویت سینگال‌های مخابراتی و رادیویی، ورزش‌های هوایی و سقوط آزاد، تصویربرداری آنلاین و ارسال برخط تصاویر، گشت‌های هوایی به منظور کنترل ترافیک جاده‌ای، گشت‌های هوایی خدمات اورژانسی و عملیات هوایی در حوادث غیرمترقبه از جمله قابلیت های جایروپلین در ایران و جهان به شمار می‌رود.

گفتنی‌است از جایروپلین در نقشه‌برداری، عملیات شناسایی، جستجو و امداد، گشت‌های ایمنی و حفاظتی از تالاب‌ها و جنگل‌ها، شناسایی گونه‌های جانوری و گیاهی و همچنین محلول پاشی و سم‌پاشی استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha