۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
افزایش تولید برق از حوضه های آبریز کرخه، کارون، دز و زاب

افزایش تولید برق از حوضه های آبریز کرخه، کارون، دز و زاب

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از افزایش تولید برق و نیروگاه‌های برق آبی سدهای گتوند علیا، کارون ۴، سیمره، رودبار الیگودرز و سردشت خبرداد.

به گزارش بازار، وحید ایزدی با اشاره به پر شدن ۸۵ درصد از ظرفیت سدهای گتوند علیا و کارون ۴ گفت: پیش بینی می شود که برق تولید شده از نیروگاه های برق آبی این دو سد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی افزود: تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاهی این سدهای تحت پوشش شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به پایان رسیده و تلاش می شود که رهاسازی آب برای فعالیت این نیروگاه ها متناسب با مصرف کشاورزی پایین دست باشد.

معاون بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به آبگیری سد چمیر در پایان سال ۱۴۰۱ گفت: دو واحد از نیروگاه برق آبی این سد به ظرفیت ۵۵ مگاوات نیز اواسط تیرماه وارد شبکه می شود.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران متولی نگهداری و بهره برداری از نیروگاه های برق آبی سدهای گتوند علیا و کارون ۴ به ظرفیت ۲ هزار مگاوات، سیمره به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات، داریان ۲۱۰ مگاوات، سردشت ۱۵۰ مگاوات و رودبار لرستان ۴۵۰ مگاوات است و از مجموعه این سدها ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha