۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
ارتقای اشتغال اردبیل با راه‌اندازی ۱۵ طرح صنعتی
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

ارتقای اشتغال اردبیل با راه‌اندازی ۱۵ طرح صنعتی

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: با راه‌اندازی ۱۵ طرح صنعتی به دنبال ارتقای اشتغال استان در طول سال جاری هستیم.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با راه‌اندازی ۱۵ طرح صنعتی به دنبال ارتقای اشتغال صنعتی هستیم که امید می‌رود بتوانیم با افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره تولید هدفگذاری‌های اقتصادی را رقم زده و مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های صنعتی و پیشران برای تحول اقتصادی مد نظر است گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نوسازی واحدها و ارتقای توان تولید داخلی و کاهش واردات محصولات برای توسعه حمایت همه‌جانبه و افزایش توان تولید بسیار مهم و اساسی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: ۲۳۶ پروانه بهره‌برداری در طول یک سال گذشته صادر شده که ۱۹۶ واحد امسال بهره‌برداری می‌شود و به مجموع واحدهای صنعتی و تولیدی استان اضافه می‌گردد که در حال حاضر نیز احیای ۴۰ واحد راکد و تلاش برای حمایت ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید در این واحدها جزو اولویت‌های اساسی است.

وی اظهار کرد: سهم اشتغال استان در بخش صنعت از ۶۴ درصد به آمار بالاتر ارتقا یافته و تلاش بر این است تا بتوانیم به میانگین کشوری دست پیدا کنیم و نسبت به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره‌وری و راندمان تولید تا ۸۰ درصد دست یابیم که در همین راستا ۷۰ واحد صنعتی در تلاش هستند تا عمده توان تولید خود را برای تحقق شعار سال به‌کارگیرند.

صادقی تصریح کرد: افزایش راندمان و ارتقای میزان تولید در استان تا ۸۰ درصد برای بهره‌وری واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه هدفگذاری بر این است تا شعار سال را برای رشد تولید و تحقق مهار تورم محقق کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: توجه به ارتقای زیرساخت‌های لازم با هدف حمایت از تولیدکنندگان باید مورد توجه واقع شود که در این زمینه استفاده از ظرفیت‌ها و توان اقتصادی ارتقا یافته و امید می‌رود در سال‌های آینده وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha