۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
افزایش قیمت ها تقاضا را کاهش داده و به تولیدکننده آسیب می زند
مدیر شرکت چیکو نی نی به بازار گفت

افزایش قیمت ها تقاضا را کاهش داده و به تولیدکننده آسیب می زند

کرج- توکلی مدیر تولید شرکت چیکو نی نی گفت: با افزایش مداوم قیمت مواد به ناچار مجبور به افزایش قیمت محصولاتمان می شویم که این روند تقاضا را کم می کند.

خدیجه ستارزاده؛ گروه استان ها: «احمد توکلی» مدیر تولیدی «چیکو نی نی» لوازم بهداشتی نوزاد و کودک در گفتگو با بازار گفت: عمده مواد اولیه تولید ما داخلی است اما برای تهیه مواد با چالش مواجه هستیم. علاوه بر اینکه قیمت مواد هر روز با روز قبل تفاوت و افزایش دارد، جنس و کیفیت مواد هم افت دارد.

توکلی افزود: چون قیمت ها مدام افزایش دارد، از کیفیت مواد و اجناس هم کم می شود و همین باعث می شود اجناس خارجی در رقابت جلوتر باشند. به عنوان مثال اجناس چینی وارداتی جای خوبی در بازار باز کرده است.

این تولید کننده لوازم بهداشتی نوزاد و کودک که انواع شیشه، پستانک، ظروف غذا، حوله، لوازم بهداشتی و غیره تولید می کند، با بیان اینکه ۱۰ نفر نیرو به طور مستقیم مشغول به کار دارد، گفت: رفع موانعی مانند تامین مواد اولیه، ثبات بازار و دیگر مشکلات می توانیم نیروی اشتغال و تولید خود را چند برابر افزایش دهیم.

بیشترین چالش تولید نقدینگی و نوسان قیمت مواد اولیه است

وی با بیان اینکه هزینه های تبلیغاتی خیلی بالاست و به عنوان مثال برای یک بیلبورد باید ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که بعد از چند روز خراب و از بین می رود گفت: نمایشگاه ها پل و راهی برای معرفی تولیدات داخل به ویژه به مشتریان خارجی است، اما متاسفانه تبلیغات نمایشگاهی آنطور که باید خوب و مناسب نیست و اطلاع رسانی مناسبی برای برپایی نمایشگاه ها انجام نمی شود.

توکلی اظهار کرد: بیشترین چالش و مشکل تولید ما، نقدینگی و نوسان قیمت مواد و همینطور قالب سازی است. وقتی مواد گران می شود ما هم مجبوریم افزایش قیمت دهیم و صد درصد روی بازار تاثیر دارد. سال گذشته چهار بار قیمت ها افزایش داشته و این روند تقاضا را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه در کشور هیچ حمایتی از تولیدکننده نیست، گفت: در همین قطعی برق و گاز به دستگاه های تولید آسیب زیادی وارد شده و گاهی خسارت ۱۰۰ درصدی وارد می شود. در هیمن شرایط دارایی و بیمه مدام روی تولیدکننده فشار می آورند. در کل حمایتی که از تولیدکننده نمی شود حداقل سنگ اندازی نکنند.

کد خبر: ۲۱۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha