۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
۳ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان فارس وجود دارد
معاون عمرانی استاندار فارس:

۳ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در استان فارس وجود دارد

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: سه هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی با اشاره به طرح مولدسازی و ابلاغ آن توسط دولت افزود: در تبصره ۱۱ قانون بودجه در رابطه با موضوع تهاتر املاک و اموال مازاد دولت برای استفاده در پروژه های عمرانی تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ادامه داد: براساس این قانون دولت مکلف شده که مبلغ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از املاک مازاد خود را به فروش رساند و یا از طریق تهاتر برای پروژه های عمرانی که نیاز اساسی استان ها است مورد استفاده قرار دهد.

وی با بیان اینکه سهم استان ها در این قانون مشخص شده است،گفت: شائبه هایی در خصوص واگذاری اموال دولت در فضای جامعه از جمله اینکه این اموال به چه کسانی فروخته خواهد شد و یا اعتبارات حاصل از آن صرف چه اموری خواهد شد، ایجاد شده است.

منابع حاصل از فروش اموال دولتی باید در همان زمینه هزینه شود

رضایی توضیح داد: در قانون به طور مشخص آمده که منابع حاصل از فروش اموال دولتی باید در همان زمینه هزینه شود و به عنوان مثال اگر پروژه های آبرسانی و توسعه کشاورزی در استانی نیازمند منابع مالی باشد و اعتبارات بودجه ای کفاف آن را نمی دهد می توان با فروش یا تهاتر اموال مازاد جهاد کشاورزی هزینه این طرح های عمرانی و توسعه ای را تامین کرد.

وی تاکید کرد: فروش اموال مازاد دولتی در قالب اجرای طرح مولدسازی تنها براساس برگزاری مزایده های عمومی امکان پذیر است و حتی از طریق بورس نیز امکان فروش این اموال وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس عنوان کرد: فروش اموال مازاد دولتی در هر بخشی تنها با هدف توسعه و تکمیل پروژه های عمرانی همان حوزه انجام خواهد گرفت و اعتبارات حاصل شده برای ایجاد شبکه ریلی،جاده ای ،بهداشت و درمان،آموزشی و فرهنگی و ...هزینه می شود.

وی اعلام کرد: بیش از سه هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان فارس وجود دارد که نیاز جدی برای توسعه استان است و باید از منابع دیگری به جز اعتبارات رسمی برای تکمیل این پروژه ها استفاده کرد.

رضایی با بیان اینکه فروش اموال مازاد دولتی براساس فرآیندی مشخص انجام خواهد گرفت،افزود: کارشناسی،ارزیابی و نظارت جدی برای اجرای این طرح وجود دارد و در این زمینه تفویض اختیار به استانها شده که هیات چهار نفره به ریاست استاندار فارس تشکیل شده که به صورت منظم جلساتی برای شناسایی اموال تشکیل می شود و مدیران اجرایی نیز دعوت می شوند و همه املاک و دارایی هایی که مازاد است احصاء و شناسایی می شود و مجوز فروش این املاک به صورت قانونی اخذ و ۱۰۰ درصد منابع حاصله نیز در همان محل و تکمیل پروژه های نیمه تمام آن بخش هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این مصوبه تحرکی به توسعه و آبادنی و پیشرفت پروژه های عمرانی استان فارس خواهد بخشید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ادامه داد: در سطح استان فارس نیز تاکنون افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان املاک مازاد دولتی شناسایی شده است که پیگیری ها در زمینه کارشناسی و اخذ مجوز و فروش آن طی خواهد شد.

وی به شایعات درباره فروش اموال مازد اشاره کرد و گفت: اصلاحاتی برای اجرای این طرح در سال جاری صورت گرفته که طرح مولدسازی از شفافیت کافی برخوردار است و قطعا حمایت افکار عمومی را به دنبال خواهد داشت.

رضایی تصریح کرد: قطعا زمانیکه مردم شاهد رونق در پروژه های عمرانی شهرها باشند و پیشرفت کار را ببینند بطور طبیعی رضایتمندی عمومی نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ حیف و میل اموال دولتی در اجرای این طرح وجود ندارد، گفت: هیچ نوع مصونیتی برای مجریان طرح مولدسازی درنظر گرفته نشده که اقدامی خلاف قانون صورت پذیرد و در چارچوب قانون و مقررات این طرح اجرا و به توسعه و آبادانی منجر می شود.

کد خبر: ۲۱۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha