۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
شیب ملایم تضمین کننده روند صعودی بازار سرمایه| قسمت مهمی از زیان سرمایه‌گذاران سال ۹۹ جبران شد
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با «بازار» عنوان کرد

شیب ملایم تضمین کننده روند صعودی بازار سرمایه| قسمت مهمی از زیان سرمایه‌گذاران سال ۹۹ جبران شد

محمدی کارشناس بازار سرمایه گفت: چنانچه بازار بتواند روند منطقی داشته باشد و با سرعت آهسته و شیب ملایمی رو به بالا حرکت کند طبیعتاً می تواند این روند صعودی، بلندمدت تر باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: میثم محمدی کارشناس و مدرس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت بازار سرمایه و چشم انداز پیش روی آن، ابراز داشت: همانطور که انتظار داشتیم سال ۱۴۰۲ سال بورس می باشد چنانکه این بازار روند بسیار خوب و بیش از انتظار در فروردین ماه داشت همچنین رشد بسیار خوبی که بسیاری از سهام داشتند باعث شد قسمت مهمی از زیان سرمایه‌گذاران که از سال ۱۳۹۹ متحمل شده بودند جبران و بعضاً در بعضی سهام به سودآوری برسند.

این کارشناس بازار سرمایه با فرض همیشگی ثبات در متغیرهای اساسی اقتصاد، تشریح کرد: بازار سرمایه در شرایط فعلی نه بازار ارزانی است و نه گران، ارزان نیست از این جهت که در یک ماه اخیر روند صعودی خیلی خوبی در کلیت بازار داشتیم و از این جهت گران نیست چرا که با توجه به متغیرها و چشم اندازی که برای سهام و شرکت‌ها متصور هستیم انتظار داریم این بازار همچنان بتواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

معقول و منطقی بودن روند جهت رشد پایدار

محمدی همچنین در ادامه اظهار داشت: امیدوار هستیم که این بازدهی مانند اتفاقات گذشته نباشد و معقول حرکت کند و همچنین فرصت‌هایی را به وجود بیاورد که همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند و به این صورت نباشد که بازار بدون اصلاح و استراحت بخواهد به روند صعودی خود ادامه دهد.

شیب ملایم تضمین کننده روند صعودی و بلند مدت بازار سرمایه| زیان سرمایه‌گذاران سال ۹۹ جبران شد

این تحلیلگر بازارهای مالی ضمن تأکید بر اینکه بازار باید روند منطقی داشته باشد، بیان کرد: چنانچه بازار بتواند روند منطقی داشته باشد و با سرعت آهسته و شیب ملایمی رو به بالا حرکت کند طبیعتاً می تواند این روند صعودی بلندمدت تر باشد اما اگر قرار باشد با همین سرعت و شیب تند حرکت کند باید انتظار داشته باشیم در آینده نه چندان دور، مجدد شاهد فشار فروش و ریزش قیمت ها باشیم.

اصلاحی که به نفع بازار است

محمدی با اشاره به مقاومت پیش روی شاخص افزود: به نظر می آید در محدوده فعلی بازار (مقاومت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی) شاهد اصلاح مقطعی باشیم و اگر این اتفاق بیافتد قطعاً به نفع بازار است و سپس مجدداً به روند صعودی خود ادامه دهد.

صندوق های سرمایه‌گذاری گزینه ای مطمئن

توصیه محمدی برای سرمایه‌گذاران، تأکید بر سرمایه‌گذاری در صندوق های سرمایه‌گذاری به جای سرمایه‌گذاری مستقیم می باشد که به مراتب عملکرد و بازدهی آن ها بهتر از سهام بوده است.

وی می گوید: چنانچه بخواهیم در آینده اتفاقات سال های گذشته تکرار نشود پیشنهاد می کنم حتماً افرادی که آشنایی با بازار و تحلیل ندارند و یا فرصت کافی جهت رصد کردن بازار ندارند سرمایه خود را در صندوق های سرمایه گذاری قرار دهند و مطمئن باشند عملکرد این صندوق‌ها در بلندمدت همچنان که در گذشته نیز ثابت شده، به مراتب بهتر از سهام می تواند باشد.

چشم‌انداز مثبث بورس

میثم محمدی در نهایت چشم اندازی مثبت برای بازار سرمایه متصور شد و خاطرنشان کرد: بعد از هر رشد، افتی را خواهیم داشت و امیدوار هستیم در روزهای مثبت و منفی شاهد رفتار هیجانی نباشیم و بازار با رفتار منطقی به روند صعودی خود ادامه دهد، چنانچه این روند منطقی باشد می توانیم بهترین بازار را در سال ۱۴۰۲ در بین همه بازارها داشته باشم و انتظاری که داریم صرفاً این است که مقداری در خرید و انتخاب سهام دقت شود تا اتفاقات قبلی تکرار نشود.

کد خبر: ۲۱۷٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha