۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
بودجه یارانه دارو کجا رفت| لزوم اصلاح فوری توسط سازمان برنامه و بودجه
انتقاد نماینده دشتستان از گرانی دارو؛

بودجه یارانه دارو کجا رفت| لزوم اصلاح فوری توسط سازمان برنامه و بودجه

بوشهر- رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه یارانه دارو به حساب یارانه نقدی مردم واریز شده خواستار تجدید نظر فوری این وضعیت توسط سازمان برنامه و بودجه شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: رسیدگی به معیشت مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان باید باشد و اگر توجهی به معیشت و سفره مردم نکنیم، روز به روز فاصله فقیر و غنی افزایش می‌یابد که زیبنده نیست.

وی افزود: ایجاد شغل برای جوانان به عنوان یک مطالبه همیشگی مطرح است و با توجه به ظرفیت‌های استان، نباید این حجم بیکار داشته باشیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مساله درمان و بهداشت از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم است و بویژه بالاتر رفتن هزینه درمان، مشکلات زیادی بوجود آورده است.

رضایی با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه بخاطر عدم پیش‌بینی منابع لازم بودجه‌ای برای دارو تصریح کرد: منابعی که باید برای یارانه دارو در اختیار وزارت بهداشت و بخش درمان قرار بگیرد، برای پرداختن یارانه نقدی مصرف شده و انتظار دارم در کمترین زمان این مساله اصلاح شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با وجودی که مساله درمان مردم یک‌اولویت غیر قابل انکار است، در مساله بودجه‌نویسی اولویت‌سنجی نشده و سازمان برنامه باید تجدید نظر کند.

رضایی بیان کرد: از دلایل اصلی افزایش قیمت دارو و همچنین کمبود دارو در کشور، پرداخت یارانه دارو به حساب مردم در چارچوب تبصره ۱۴ است و اگر این روند ادامه یابد به یک بحران تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: کمیسیون اصل نود مجلس با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و امیدوارم منجر به نتیجه صحیح بنفع مردم شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس یادآور شد: در مورد مسایلی که به معیشت مردم و سلامت مردم مرتبط است، به هیچ وجه مسامحه و اهمال نمی‌کنیم و با تمام توان در مسیر احقاق حقوق مردم گام برمی‌داریم.

کد خبر: ۲۱۶٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha