۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
ادامه بی‌توجهی دولت به دارو و تجهیزات بیمارستانی باعث افزایش هزینه‌های درمان خواهد شد
نماینده مردم قائنات در مجلس:

ادامه بی‌توجهی دولت به دارو و تجهیزات بیمارستانی باعث افزایش هزینه‌های درمان خواهد شد

نماینده مردم قائنات در مجلس خواستار توجه جدی دولت به حوزه تأمین مواد اولیه دارو و تجهیزات بیمارستانی برای جلوگیری از تورم و افزایش قیمت در این حوزه برای مردم شد.

به گزارش بازار، سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۴۳ گفت: وقتی بودجه ۱۴۰۱ تصویب شد، مجلس نسبت به مهار تورم دغدغه داشت که اگر قرار است دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را مدیریت کند، قیمت‌ها نباید نسبت به شهریور سال گذشته افزایش داشته باشد و رئیس مجلس مکرر این تذکر را داد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همزمان، مجلس نسبت به افزایش قیمت ۲۵ قلم کالای اساسی مردم از جمله دارو و تجهیزات بیمارستانی دغدغه داشت که گفتیم تا زمانی که زیرساخت‌ها در این حوزه آماده نشده است، دولت حق ندارد نسبت به آن ورود کند اما شاهد تحمیل گرانی‌ها به مردم بودیم.

وی افزود: امروز به وزیر اقتصاد، تیم اقتصادی دولت و به ویژه آقای مخبر تأکید داریم اگر به فکر این موضوع نباشند و به حوزه تجهیزات بیمارستانی توجه نکنند، قطعاً مردم تورم بسیار بالایی را در هزینه‌های درمان خواهند داشت. همچنین اگر آقای خاندوزی امروز به کالاهای اساسی به خصوص ارز مربوط به مواد اولیه دارو بی‌توجهی کند، مردم با گرانی و کمبود دارو نیز مواجه می‌شوند.

اسحاقی در ادامه تأکید کرد: از سوی دیگر اگر به اقلام اساسی مردم در حوزه قیمت گوشت دام‌های سبک و سنگین بی‌توجهی شود، حتی ممکن است شاهد کمبود آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان با بیان اینکه دغدغه امروز رهبری مهار تورم است، خاطر نشان کرد: تیم اقتصادی دولت مکلف و موظف به توجه به حکم شرعی ولی فقیه است، این در حالی است که خاندوزی امروز اعلام کرد با پیشنهادات ارائه شده، آرام آرام به نتیجه خواهند رسید که دیر است و دولت باید بتازد و اگر دیر بنجنبد مردم از دولت ناامید می‌شوند و این نگرانی برای ما خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۶٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha