۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
انباشت دام زنده در کشور بی سابقه است/ دولت به فکر صادرات باشد
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران ایران:

انباشت دام زنده در کشور بی سابقه است/ دولت به فکر صادرات باشد

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران ایران گفت: وزارت اقتصاد و دارایی باید وضعیت دام های زنده را مورد بررسی قرار دهد و برای ارز آوری، آن ها را با قیمت آزاد ارز صادر کند تا بخش زیادی به مشکلات کشور کمک شود.

حسین نعمتی رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران ایران در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره میزان موجودی دام زنده در کشور و اینکه آیا می توان روی صادرات این محصولات حساب ویژه ای باز کرد، گفت: از ۳۰ سال گذشته تا کنون به این حد انباشت دام زنده در کشور مشاهده نمی شد. اکنون به دلیل فراوانی دام قیمت آن در کشور پایین است، خریدار آنچنانی وجود ندارد و اگر نیز خریداری باشد، برخی از آنان پولی در ازای خرید، پرداخت نمی کنند.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران ایران با اشاره به اینکه اکنون گوساله، گاو پروار و همچنین گوسفند زیادی در کشور انباشت شده است که صدور آن می تواند کمک اقتصادی بزرگی به کشور کند، افزود: حاکمیت و دولت باید فکری به حال این موضوع کنند و در این وضعیت نابسامان اقتصادی این دام های زنده را به هر شکلی که می توانند صادر کنند تا کشور و دامداران با ضرر مواجه نشوند؛ از طرفی باید واردات گوشت یخی قطع شود وگرنه شاید حتی این دام های زنده به دلیل ازدیاد تلف شوند.

نعمتی تصریح کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید وضعیت دام های زنده را با اولویت مورد بررسی قرار دهد و برای ارز آوری، آن ها را با قیمت آزاد ارز صادر کند تا بخش زیادی به مشکلات کشور کمک شود.

کد خبر: ۲٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
      2 0
      دولت روحانی و یا به عبارت بهتر دولت مالی نوبخت ، هر حرفی که میزنند تناقض است . از یک طرف می گویند که ارز کم است از طرف دیگه واردات بیرویه انجام می دهند ، صادرات هم می بندند . و این درحالی است که دولت می تواند با قیمت کمتر از خارج نسبت به خرید تضمینی دام اقدام کند
    • سجاد IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
      3 0
      یکی نیس به این اقایون بگه دامدار چه هیزم تری به شما فروخته اگه گوشت گرون شد در واقع همه چی گرون شد نه فقط گوشت