۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
گام‌های پرشتاب چهارمحال و بختیاری به سمت صنعتی شدن
بازار گزارش می‌دهد؛

گام‌های پرشتاب چهارمحال و بختیاری به سمت صنعتی شدن

شهرکرد- وجود ۲۹ ناحیه و شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری یک ظرفیت ارزشمند برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران در بخش صنعت به شمار می‌رود که می‌تواند زمینه توسعه این استان را فراهم کند.

بازار؛ گروه استان ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های جنوب غربی ایران است. این استان با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کیلومتر مربع وسعت معادل یک درصد از کل وسعت ایران را به خود اختصاص داده است.

چهارمحال و بختیاری از شمال و شرق به استان اصفهان، از غرب به استان خوزستان، از جنوب به استان کهگیلویه و بویر احمد و از سمت شمال غربی به استان لرستان محدود می‌شود. این استان یکی از مرتفع ترین استان های کشور است که دارای آب و هوای معتدل و منابع غنی آب است.

در گذشته صنعت چهارمحال و بختیاری به چند کارگاه تولیدی کوچک که بیشتر در حوزه مواد غذایی فعالیت می کردند، ختم می شد اما در حال حاضر در این استان صنایع بزرگ و کوچک راه اندازی شده است و روند صنعتی شدن این استان با شتاب در حال حرکت است.

ایجاد ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان از برکات انقلاب اسلامی در این استان به شمار می رود که نقش مهمی در فعال شدن کارخانه های صنعتی در این استان داشته است

ایجاد ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان از برکات انقلاب اسلامی در این استان به شمار می رود که نقش مهمی در فعال شدن کارخانه های صنعتی در این استان داشته است.

هم اکنون شهرک صنعتی شهرکرد و شهرک صنعتی بروجن بزرگترین شهرک های صنعتی این استان به شمار می روند که واحدهای بزرگ صنعتی استان در این شهرک ها فعال هستند.

۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۲۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: زیر ساخت ها در ۲۱ شهرک صنعتی فراهم شده است و زمینه برای واگذاری زمین و سرمایه گذاری در این مناطق فراهم است.

حمید رضا فلاح بیان کرد: از ابتدای احداث شهرک های صنعتی در چهارمحال و بختیاری تاکنون بیش از ۸۲۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این میزان زمین در ۲۱ شهرک صنعتی استان واگذار شده است، بیان کرد: بیشترین میزان زمین برای توسعه صنعت در شهرک های صنعتی شهرکرد و بروجن به متقاضیان واگذار شده است و هم اکنون این شهرک های صنعتی بزرگترین شهرک های صنعتی استان هستند.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر در این استان از ابتدای واگذاری زمین در شهرک های صنعتی، زمین برای سرمایه گذاری دریافت کرده اند.

رشد ۱۷ درصدی واگذاری زمین در شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون زیر ساخت در شهرک های صنعتی استان توسعه یافته است و واگذاری زمین در حال انجام است.

واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در این استان بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۲ هکتار زمین به متقاضیان برای سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، صنفی و خدمات واگذار شده است، عنوان کرد: واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در این استان بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری از دیگر ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و توسعه استان به شمار می رود. منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهر فرخ شهر در مسیر ارتباطی پلیس راه فرخ شهر - اصفهان راه اندازی شده است. نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی به استان صنعتی اصفهان از ظرفیت های این منطقه به شمار می رود.

به گفته استاندار چهارمحال و بختیاری، منطقه ویژه اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند در مسیر توسعه این استان به شمار می رود.

اقبال عباسی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی زمینه ساز توسعه چهارمحال و بختیاری است، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری سرعت توسعه چهارمحال و بختیاری را شتاب می دهد.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی موجب افزایش سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری می شود. ورود سرمایه گذار به استان چهارمحال و بختیاری موجب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و توسعه سایر بخش ها می شود.

 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران از مهمترین برنامه های مدیریتی در سطح استان است، بیان کرد: تمهیدات لازم برای ورود سرمایه گذاران در این استان اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۴ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی فعال می شود، افزود: این واحدها شامل ۱۱۰ واحد تولیدی در بخش کشاورزی و ۴۴ واحد در بخش صنایع تبدیلی است.

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چهار واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پروانه فعالیت گرفته اند و منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در حال فعال شدن است.

چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بیشماری برای سرمایه گذاری دارد که معرفی این ظرفیت ها نقش مهمی در ورود سرمایه گذار به استان دارد.

این استان ظرفیت های بیشماری برای سرمایه گذاری از جمله بسته بندی آب معدنی، فرآوری گیاهان دارویی، تولید اسانس گل محمدی، فرآوری محصولات لبنی و کشاورزی و... دارد

کارشناس ارشد کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار بازار می گوید: معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری از طریق رسانه ها و برگزاری همایش ها در سایر استان ها از جمله تهران زمینه ورود سرمایه گذاران را افزایش می دهد.

سید جلال الدین موسوی بیان کرد: این استان ظرفیت های بیشماری برای سرمایه گذاری از جمله بسته بندی آب معدنی، فرآوری گیاهان دارویی، تولید اسانس گل محمدی، فرآوری محصولات لبنی و کشاورزی و... را دارد.

وی بیان کرد: بیشترین محصولات خام تولیدی استان به استان های دیگر  و حتی کشور های دیگر ارسال می شود و فرآوری می شود و ارزش افزوده آن به استان اختصاص نمی یابد.

این پژوهشگر گفت: به عنوان مثال بیشترین بادام کشور در این استان تولید می شود و این محصول به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود و ارزش افزوده ای عاید باغداران این استان نمی شود.

وی گفت: فرآوری و بسته بندی بادام به تنهایی یک ظرفیت بزرگ به شمار می رود که باید در این زمینه سرمایه گذاران جذب شوند و توسعه همین بخش می تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تهیه بسته های سرمایه گذاری در این استان ضروری است و باید موانع ورود بخش خصوصی برای توسعه صنعت استان رفع شود.

بهره گیری مناسب از شهرک های صنعتی و فعال شدن واحد های صنعتی در استان زمینه ساز کاهش نرخ بیکاری و رونق تولید است.

کد خبر: ۲۱٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha