۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
بازار صنایع دستی کرمان رونق گرفت
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان:

بازار صنایع دستی کرمان رونق گرفت

کرمان – حسین زاده، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان گفت: در ایام نوروز میزان فروش صنایع دستی کرمان رشد یافت.

کاظم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: استان کرمان یکی از استانهای دارای پتانسیل بسیار مطلوب در زمینه تعداد فعالان صنایع دستی و محصولات مختلف است و یک اثر ثبت جهانی صنایع دستی نیز در کرمان وجود دارد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان استان کرمان افزود: یکی از سیاستهای کلی در استان کرمان استفاده از ظرفیتهای بومی برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم است که صنایع دستی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

حسین زاده ادامه داد: در ایام نوروز ده ها بازارچه صنایع دستی در کرمان راه اندازی شده که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و مسافران استقبال قابل توجهی از محصولات صنایع دستی هنرمندان کرمانی داشتند.

رشد ۴۰ درصدی فروش صنایع دستی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان استان کرمان ادامه داد: این بازراچه ها در شهرهای مختلف استان از جمله کرمان، سیرجان، رفسنجان، راین، بم، شهربابک، بافت، ماهان و جیرفت برپا شد.

حسین زاده افزود: ۴۱۵ غرفه در این نمایشگاه ها فعال شد و خدمات مربوط به صنایع دستی، سوغات و خوراک کرمان را به مسافران و گردشگران نوروزی عرضه کردند.

وی از رشد ۴۰ درصدی فروش محصولات صنایع دستی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: امسال فروش بازارچه های صنایع دستی نوروزی نسبت به سال گذشته رشد داشت و آمار فروش سال گذشته ۵۵ میلیارد ریال بود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان استان کرمان گفت: صنایع ارزان و کوچک در راس کالاهای مورد توجه مسافران قرار گرفت.

وی افزود: برای ارائه خدمات متمرکز به گردشگران در کرمان قرار است خانه تاریخی اوشیدی پس از بازسازی در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کرمان استان کرمان اظهارداشت: حمایت از هنرمندانی که در زمینه صنایع دستی اشتغال دارند در راستای پویایی اقتصاد و حمایت از اقتصاد بومی شهرستانها به خصوص مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha