۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کسری ۷۰۰ میلیون مترمکعبی منابع آبی برای کشاورزی در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

کسری ۷۰۰ میلیون مترمکعبی منابع آبی برای کشاورزی در مازندران

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کاهش بارندگی و منابع آبی گفت: طبق پیش بینی ها با کسری ۷۰۰ میلیون مترمکعبی منابع آبی برای کشاورزی روبرو هستیم.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آغاز نشا در شالیزارهای استان اظهار داشت: اولین نشانه مکانیزه کشور با حضور مسئولان کشوری در چه سالی برگزار شد.

وی با بیان اینکه شروع عملیات نشانه کاری به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در برخی از مناطق استان ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر از سال های قبل شروع شده است،افزود: شرایط آب و هوایی برای ما در کشت و کار شالیزاری مسئله مهمی است و از کشاورزان می خواهیم تا در مصرف و مدیریت منابع آبی اهتمام و توجه ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید مدیریت مصرف منابع آبی، سطح شالیزارهای استان را ۲۱۵ هزار هکتار بیان کرد و گفت: با توجه به منابع آبی و کاهش بارندگی پیش‌بینی می‌شود که بخشی از این مراکز مزارع دچار تنش و خشکی شود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام آب منطقه ای پیش بینی می شود با کسری حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب منابع آبی روبرو باشیم از کشاورزان خواست با مدیریت منابع آبی تلاش کنند از این شرایط خارج شویم.

عنایتی از کشاورزان خواست در صورت نداشتن منابع آبی پایدار از زیر کشت بردن مزارع به ست محصولات پرآب طلب نظیر برنج خودداری کنند و افزود: باید به سمت کشت محصولات کم آب بر مثل دانه های روغنی پنبه، و غیره در این مزارع برویم.

وی دانه های روغنی، علوفه کاری را از جمله محصولاتی بیان کرد که کشت آن در بهار انجام می شود و با اظهار این که توسعه کشت مکانیزاسیون در استان از جمله برنامه ها است،گفت برای توسعه تسهیلات مناسب به کشاورزان داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون داده شد و امسال نیز نیز با توجه به نیازهای این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۵٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      دروغ ننویس لطفا