۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
مشکل مناطق مرزی اشتغال است| امیدواریم لایحه تجارت مرزنشینان به سرعت تصویب شود
نماینده مردم اورامانات در مجلس:

مشکل مناطق مرزی اشتغال است| امیدواریم لایحه تجارت مرزنشینان به سرعت تصویب شود

نماینده مردم اورامانات، جوانرود و پاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که اقتصاد در مناطق مرزی رونق نگیرد و شغل مناسبی برای مردم ایجاد نشود، پدیده کولبری عینی و وجود خواهد داشت.

به گزارش بازار، آرش زره تن لهویی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۰ اردیبهشت ماه) گفت:سخنان بنده در خصوص موضوع کولبری و لایحه تجارت مرزنشینان است؛ ما نمایندگان با توجه به وظیفه ملی‌مان در قبال همه ملت ایران مسئولیت داریم لذا انتظار این است که سختی و مشقت جوانان عزیز مرزنشینی که از سر ناچاری کولبری می کنند، دغدغه همه ما باشد.

وی با بیان اینکه جوانان با غیرت و با صلابتی برای تامین معیشت خانواده هایشان در کوه‌ها و صخره‌ها ناچار به کولبری هستند، ادامه داد: از همکاران بزرگوارم که به دو فوریت لایحه کولبری رای قاطع دادند تشکر می کنم اما تعجب می‌کنم از موضع‌گیری تعدادی از دوستان عزیزمان در این خصوص.

وی ادامه داد: همکاران محترمی که با این لایحه موافقت مخالفت می کنید آیا شما درد و رنج جوانان کولبر را دیده اید؟ لمس کرده اید؟ آیا حاضر هستید فرزند خودتان این کار را انجام دهند؟ منافع چه کسانی به خطر می‌افتد که نگران این موضوع هستید؟ یک روز به دولت می روید تا این لایحه را پس بگیرند و یا در مجلس لابی می کنید که این موضوع در مجلس مطرح نشود. برادر من، راه را اشتباه می روید و باید تجدید نظر کنید و باید بدانید دولت و مجلس و مجموعه نظام می خواهند برای معیشت مرزنشینان کاری انجام دهند و مشکل را حل کنند و باید شما هم همراهی کنید.


در ادامه تصاویری در مانیتور های صحن مجلس به نمایش گذاشته شد که گوشه ای از مشقت و سختی کولبران را نشان می داد.

وی افزود: حق است برای آنانی که در سال‌های متمادی دفاع مقدس در برابر دشمن متخاصم ایستادن در سالهای اقتدار و آرامش نظام کاری بنیادین شود. قاچاق سازمان یافته و ایجاد چالش های اقتصادی برای اقتصاد ملی ایران هرگز در قالبِ اندک فعالیت کولبران قرار نمی‌گیرد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مصداق قاچاق و سازماندهی تخلفات این چنینی جدایی از مسئله کولبری است.

وی تاکید کرد: همگان می دانند نظام در طول حیاتش خدمات ارزشمندی را در حوزه های مختلف اعم از آب، برق و گاز و سایر زیرساخت ها در مناطق محروم و مناطق مرزی انجام داده اما مشکل امروز مناطق مرزی مشکل اشتغال است.

زره تن لهویی تاکید کرد: سازماندهی و مدیریت تجارت خرد و واردات از طریق افراد در طرح تجارت مرزنشینان و یا همان لایحه دولت با معافیت های کامل گمرکی تا سقف ۱۰ درصدِ واردات رسمی کشور به خوبی پیش بینی شده و امیدواریم با حمایت شما همکاران عزیز و دولت جناب آیت الله رئیسی تصویب و عملیاتی شود تا بار سنگینی از دوش مردم مناطق مرزی برداشته شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من معتقدم تا زمانی که اقتصاد در مناطق مرزی رونق نگیرد و شغل مناسبی برای مردم ایجاد نشود، پدیده کولبری عینی و وجود خواهد داشت و مطابق فرمایش رهبری نباید با آنان برخورد قهری کرد. همکاران عزیز زمان به سرعت می گذرد و اقدامات و تصمیمات ما ثبت در حافظه تاریخ است لذا امیدوارم با حمایت همه ما از معیشت مرزنشینان، آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

کد خبر: ۲۱۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha