۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در استان اصفهان| خام‌فروشی متوقف می‎شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در استان اصفهان| خام‌فروشی متوقف می‎شود

اصفهان – نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی اصفهان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک ظرفیت قانونی قوی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان است.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به شعار سال یعنی «مهار تورم، رشد تولید» اظهار کرد: زمانی که از اقتصاد سخن به میان می آوریم، نباید فراموش کنیم که هماهنگ و صحیح کار کردن تمامی مولفه های آن درست همانند یک موجود زنده، به یکدیگر مرتبط است.

وی با اشاره به نقش سرمایه گذاری در رشد تولید ادامه داد: بدیهی است که میزان سرمایه گذاری در هر استان نقش ویژه ای در اقتصاد کشور دارد و در این راستا زمینه های تشویق سرمایه گذار یک پیش نیاز اساسی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت فاکتور مردمی سازی در اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب که ارتباط مستقیمی با جذب سرمایه گذار نیز دارد، بیان کرد: تولیدکننده ای که در شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی، ریسک کرده و پا در عرصه عمل می نهد باید مورد حمایت جدی همه مسئولان باشد.

ازگشت پلی اکریل به مدار پس از ۱۰ سال رکود فعالیت

وی با اشاره به اهمیت فعال کردن در واحدهای نیمه فعال و طرح‌های نیمه تمام در استان اصفهان، تاکید کرد: پنج واحد راکد از جمله شرکت پلی اکریل تنها در شهرستان مبارکه وجود داشت که امروز به شکل کامل و بطور جدی به چرخه تولید بازگشته است؛ با بازگشت پلی اکریل به مدار پس از ۱۰ سال رکود فعالیت، برای بیش از دو هزار نفر اشتغال ایجاد شد که عدد قابل توجهی است.

نقش تصریح کرد: باید دقت کنیم که همچنان تعداد زیادی واحد راکد و غیر فعال در استان اصفهان وجود دارد که باید از طریق تسهیلگری مشکلات آنها بررسی و رفع شود تا به اشتغال منطقه و استان کمک شود.

فعالیت کمتر از ۵۰ درصد بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در اصفهان

وی افزود: بیش از حدود دو هزار واحد صنعتی و کشاورزی در استان با کمتر از ظرفیت ۵۰ درصدی فعال هستند که جلساتی برای رفع مشکل این واحدها برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت استان در زمینه افزایش تولید و به ویژه توجه به تولید محصولات دانش بنیان گفت: ظرفیت ماده ۶۱ (قانون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید) باید مورد توجه باشد، در این راستا یک هزار و ۹۵۰ مصوبه از ابتدای دولت و یک هزار و ۵۰۰ مصوبه در سال ۱۴۰۱ نتیجه برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان است.

وی ب اشاه به اینکه بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود را دنبال می‌کنیم، ابراز کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان یک ظرفیت قانونی بسیار قوی برای رفع مشکلات صنعت و بخش کشاورزی و تولید کنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران است و از این ظرفیت به طور جدی در استان استفاده شده است.

تکمیل زنجیره ارزش محصول و فاصله گرفتن از خام فروشی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصول و فاصله گرفتن از خام فروشی از جمله مواردی است که با تمام توان به دنبال تحقق آن در استان اصفهان هستیم.

وی در زمینه مشکلات بانکی در زمینه ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان گفت: در ابتدای فعالیت دولت نسبت منابع به مصارف بانک ها در استان ۵۲ درصد بود و سخت گیری‌های زیادی در زمینه اعطای تسهیلات در استان وجود داشت اما این آمار در زمینه پرداخت تسهیلات در کشور ۸۵ درصد بود و پس از مذاکرات جدی با بانک ها امروز این نسبت به حدود ۷۳ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲۱۴٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha