۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
بازار الکترونیک راهکار توسعه روستاهای استان سمنان | تنوع در عرضه محصولات
امیرخانی در گفتگو با بازار گفت:

بازار الکترونیک راهکار توسعه روستاهای استان سمنان | تنوع در عرضه محصولات

شاهرود- امیرخانی، کارشناس اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه چاره ای جز توسعه بازارهای الکترونیک نداریم، گفت: بازارهای الکترونیکی راهکار توسعه روستاهای استان سمنان محسوب می شوند.

رضا امیرخانی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه بازارهای الکترونیک راهکار توسعه روستاهای استان سمنان محسوب می شوند، بیان کرد: روستاهای ما در سراسر استان ظرفیت های عظیم تولیدی دارند اما مشکل عمده آنها بازار فروش است نه تولید؛ لذا ما راهکاری جز توسعه بازارهای الکترونیک نداریم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که دولت اصلا نه توان و نه عزم کافی برای توسعه بازارهای روستایی دارد لذا این مردم هستند که باید دست در دست هم دهند، افزود: بازار یابی برای کالاهای تولیدی روستایی یک اصل مهم است که می توان برای تحقق آن از بستر اینترنت استفاده کرد.

این کارشناس با بیان اینکه بازارها الکترونیک راهکار توسعه روستاهای استان سمنان است چرا که می تواند به فروش کالاهای تولیدی روستایی در استان کمک کند، گفت: اگر ساز و کاری باشد که به فروش محصولات روستایی کمک کند، خود به خود شاهد توسعه اقتصادی روستاهایمان خواهیم بود.

امیرخانی با بیان اینکه بازار فروش به تولیدکننده روستایی این امکان را می دهد که دیگر نگران فروش محصولات خود نباشد، ابراز کرد: وقتی روستایی بداند که محصولش در بازه زمانی مثلا یک ماهه به فروش می رسد بدون دغدغه می تواند به تولید فکر کند.

تنوع در انواع محصولات روستایی یکی از امکانات این بازارهای الکترونیکی است

وی با بیان اینکه بازار الکترونیک روستایی همچنین دست تولیدگر را به دست مصرف کننده پیوند می دهد، گفت: هیچ اقدام در خور توجهی برای توسعه بازارهای روستایی صورت نگرفته و لذا باید از بسترهای موجود کمال استفاده را کنیم. یکی از این زیرساخت ها، اینترنت محسوب می شود.

این کارشناس با اشاره به مزیت های بازارهای الکترونیک روستایی بیان کرد: تنوع در انواع محصولات روستایی یکی از امکانات این بازارهای الکترونیکی است چرا که می تواند ده ها رشته و رسته و گروه از محصولات تولیدی روستا را عرضه کند از سوی دیگر تنوع سبب می شود تا متقاضی نیز افزوده شود.

امیرخانی ادامه داد: بازارهای الکترونیکی همچنین با ده ها هزار نفر در سراسر کشور ارتباط دارند که این موضوع سبب می شود تا شانس فروش محصولات در بازارهای الکترونیک روستایی بیشتر شود و این یکی از مهمترین مزیت های این نوع بازارها است.

به گزارش بازار، در استان سمنان تنها یک بازار الکترونیک روستایی در شاهرود، مجوزهای خود را دریافت و به تازگی راه اندازی و در حال توسعه است.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha