۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
خودکفایی تولید نهاده‌های دامی در اردبیل 
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل تاکید کرد؛

خودکفایی تولید نهاده‌های دامی در اردبیل 

اردبیل- تقی زاده، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ در سال مزین به «مهار تورم و رشد تولید» شایسته است تولید نهاده‌های دامی به ویژه ذرت و جو در استان اردبیل مورد توجه جدی قرار گیرد.

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با توجه به واردات صد درصد نهاده‌های دامی به ویژه ذرت، جو و کنجاله سویا با خرید تضمینی این محصولات و ترغیب کشاورزان در قالب کشت قراردادی می‌توان به تولید این محصولات و خوداتکایی در یک برنامه پنج ساله حرکتی مؤثر انجام داد.

وی تصریح کرد: هر چند ذخیره‌سازی مناسبی را برای فصول پیش رو در قالب شرکت‌ها و مجموعه‌های غیردولتی شاهد هستیم اما بهتر است تولید این محصولات با هدف خوداتکایی داخلی مورد توجه قرار گیرد که قطعا تولید ذرت، جو و سویا می‌تواند در این زمینه مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل به ذخیره‌سازی مناسب گوشت سفید و قرمز برای ایام پایانی سال و همچنین ماه مبارک رمضان در استان اشاره کرد و گفت: ۱۹۴ تن ذخیره گوشت سفید و بیش از ۶۰ تن ذخیره گوشت قرمز در ماه‌های گذشته انجام شده بود که بخش عظیمی از آنها وارد بازار شده است.

تقی‌زاده افزود: به اندازه کافی ذخیره‌سازی گوشت سفید و قرمز را در استان شاهد هستیم و با توجه به اینکه در اواخر فروردین خلأ ۱۰ روزه در عرضه گوشت سفید و مرغ در بازار به وجود می‌آید، ما تدابیر لازم را برای تأمین نیاز مردم به گوشت سفید از طریق ذخایر مورد نظر، انجام داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به اندازه کافی میوه اعم از پرتغال و سیب در میادین و غرفه‌های تعیین شده به مردم عرضه شده و همچنان تا پایان تعطیلات نوروزی عرضه میوه و سایر اقلام مورد نیاز مردم نیز انجام خواهد شد.

تقی‌زاده به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام «مهار تورم و رشد تولید» اشاره کرد و ادامه داد: با هدف تقویت و پشتیبانی از بخش تولید، ما از توسعه دامداری‌ها و همچنین پرورش طیور حمایت می‌کنیم و نسبت به تأمین نهاده‌های آنها از طریق بازارگاه نیز اقدامات جدی آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت حضور سرمایه‌گذاران را در ورود به این حوزه و راه‌اندازی واحدهای تولیدی یادآور شد و اضافه کرد: هم در بخش دامپروری و هم تولید طیور و جوجه‌ریزی مناسب حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مؤثر انجام می‌شود تا ایرادات و کاستی‌ها نیز به شکل درست برطرف و تقویت جبهه تولید را در این حوزه شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کساورر IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      آقای نقی زاده با کدام آب می خواهید به خود کفایی برسید چندین سال است مزارع ثمرین با هزینه گزاف لوله گذاری شده که به خاطر نبود آب بلا استفاده ماند وخود اداره کشاورزی اردبیل دستور داده محصولات آب بر نگارید آقای مدیر با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود