۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
فراوانی و قیمت، خطوط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی:

فراوانی و قیمت، خطوط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: فراوانی کالا اولین خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است تا مردم در سفره خود احساس کمبود نکنند و دومین خط قرمز ما نیز قیمت ها است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: سال گذشته برای افزایش بهره‌وری اقداماتی انجام شد و در بخش‌های تولیدی، شاخص‌ها صعودی بود و این نویدبخش روزهای خوب در بخش کشاورزی است.

وی افزود: ابلاغ الگوی کشت به عنوان برنامه مهم و اثرگذار در نظام کشاورزی کشور و تداوم آن در سال‌های پیش‌رو، نتایج چشمگیری در توسعه، بهره‌وری و پیشرفت کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار ایفا خواهد کرد.

فراوانی و قیمت، خطوط قرمز وزارت جهاد کشاورزی استساداتی نژاد ادامه داد: صدور اسناد اراضی کشاورزی با پیگیری دقیق و در زمان مقرر (پایان دولت سیزدهم) به اتمام خواهد رسید، این موضوع جزو امتیاز ارزیابی مدیران در پیشبرد اهداف کلان دولت در وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید فضا و راه برای حضور سرمایه‌گذاران به طور مناسب فراهم و هموار شود تا بتوان با احداث صنایع تبدیلی، تکمیلی و ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی در جهت ارزان‌سازی غذا اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در بازارگاه به دنبال تفویض اختیارات به استان‌ها هستیم تا هر منطقه به صورت قرارگاه برای تسریع در اجرای برنامه‌ها اقدام کند.

وزیر جهاد کشاورزی طرح کاشت یک میلیارد درخت را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: گزارش آمار و ارقام دقیق و صحیح نمایانگر اجرای واقعی این طرح است و متولیان امر در ارایه آمار صحیح منطبق با اقدام انجام شده، دقت لازم را بکار گیرند.

ساداتی‌نژاد بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بهره‌وری در بخش کشاورزی عامل مهم در فراوانی و ارزان‌سازی غذاست و بنابر سیاست اعلامی، اولین خط قرمز ما فراوانی کالا است، یعنی کمبودی در سفره مردم نباشد و دومین خط قرمز قیمت است، باید قفسه‌ها پر از کالا باشد و امنیت غذایی به طور کامل برقرار و قیمت‌ها متناسب با شرایط باشد.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha