۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
۶۰ درصد محصولات صادراتی اردبیل صنعتی هستند
رئیس سازمان صمت اردبیل:

۶۰ درصد محصولات صادراتی اردبیل صنعتی هستند

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت اردبیل گفت: ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان به سایر کشورها، صنعتی هستند.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از یک‌هزار و ۱۸۹ واحد فعال صنعتی که فرصت اشتغال خوبی را در استان مهیا کردند، ۹۱ درصد این واحدها در چرخه تولید با ظرفیت مناسب حضور دلگرم‌کننده‌ای دارند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری تلاش کردیم تا ۷۰ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم که از این تعداد تنها ۲۸ واحد قابل احیا که راکد بوده، باقی مانده است.

رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت استان اردبیل به صادرات ۶۰ درصدی محصولات صنعتی استان اشاره کرد و گفت: این استان در سال‌های اخیر در بخش تولید محصولات استراتژیک صنعتی شتاب بیشتری گرفته به طوری که ۳۵ درصد لاستیک رادیال کشور، ۳۵ درصد محصولات سلولزی، ام. دی. اف و پارکت، ۶۰ درصد شیرآلات بهداشتی و ۱۵ درصد قطعات الکترونیکی خودرو در استان اردبیل تولید می‌شود.

صادقی افزود: بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در حال احداث نیز در استان اردبیل در فاز اجرایی و عملیاتی قرار گرفتند که فرصت اشتغال ۱۵ هزار نفر را فراهم خواهند کرد.

وی به زنجیره تولید محصولات خودرویی با تکیه بر فناوری‌های بومی اشاره کرد و ادامه داد: در مشگین‌شهر حدیدمبتکران و در اردبیل نیز خودروسازی مایوان فعالیت خوبی را آغاز کرده و در تولید خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد واردات استان مربوط به ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی و همچنین مواد اولیه است که همچنان این روند گمرکات استان در حال تقویت است.

وی به صدور مجوزهای قانونی برای حضور صنعتگران و تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد:‌ در کمتر از ۲ روز صدور مجوزها انجام می‌شود تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت اردبیل سهم صنعت را در اشتغال استان مناسب ارزیابی کرد و گفت: در یک سال اخیر چهار درصد به این سهم مهم و ارزشمند افزوده شده تا ما رشد خوبی را در اشتغال بخش صنعت شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha