۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کراس‌اوور مدرن دیگر از باواریایی‌ها در راه است
بازار خبر می دهد

کراس‌اوور مدرن دیگر از باواریایی‌ها در راه است

به تازگی تصاویری از نسل جدید ب‌ام‌و X۳ منتشر شده است، نسل جدید X۳ پیرو همان طراحی برادر کوچکتر خود یعنی X۱ خواهد بود، نسل جدید این خودرو را می توان کراس اوور لوکس آلمانی معرفی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: ب‌ام‌و X۳ از سال ۲۰۰۳ میلادی روی خط تولید این خودروساز باواریایی قرار دارد و تا به امروز سه نسل از آن به بازار عرضه شده است. نسل سوم X۳ به عنوان کراس‌اوور لوکس کامپکت ب‌ام‌و سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار آمد.

در بازار بلندقامتان جهان، X۳ به عنوان یکی از شاسی‌بلندهای موفق پرفروش بازار جهانی شناخته می‌شود. زیرا براساس آمار فروش ب‌ام‌و X۳ در آمریکا از اوایل سال ۲۰۰۵ میلادی تا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی را ۴۹۸هزار و ۴۵۱ دستگاه عنوان کرد که آمار فروش این خودرو در اتحادیه اروپا از اواسط سال ۲۰۰۳ تا اوخر سال ۲۰۲۱ را یک میلیون و ۱۰هزار و ۳۶۲ دستگاه اعلام کرد.

بنابراین X۳ در زمره پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای جهان قرار می‌گیرد. به تازگی تصاویری از نسل جدید ب‌ام‌و X۳ منتشر شده است، این تصاویر جاسوسی که توسط عکاس-خبرنگار مجله حمل‌ونقل ایالات متحده به ثبت رسیده؛ ب‌ام‌و X۳ که با کاور و پوشش مخصوص که استتار کرده را نشان می‌دهد. اگرچه با کاور و پوشش‌های مخصوص رو بدنه، نمی‌توان به صورت واضح ظاهر این خودرو را رویت کرد؛ اما استفاده از المان‌های زبان جدید طراحی ب‌ام‌و به خوبی در بدنه این خودرو به‌کار گرفته شده است. زیرا نسل جدید ب‌ام‌و X۱ به خوبی نشان داد که استفاده از خطوط تیز در کنار مجموعه‌ای از سطوح صاف در کنار جلوپنجره نسبتا بزرگ و عریض و البته چراغ‌های با گرافیک جدید؛ استایلی اسپرت با چهره تهاجمی برای این کراس‌اوور کوچک به ارمغان آورده است. بر این اساس نسل جدید X۳ پیرو همان طراحی برادر کوچکتر خود یعنی X۱ خواهد بود.

استفاده از خط افقی روی بدنه و ایجاد حجم ماهیچه‌ای روی گل‌گیر عقب با استفاده از رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی کاراکتر فوق اسپرت به نسل جدید X۳ خواهد داد. خبر خوشی که برای طرفداران پروپاقرص ب‌ام‌و در راه است؛ جلوپنجره نسل جدید X۳ کمی‌ معقول‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر جلوپنجره کلیوی شکل ب‌ام‌و در این خودرو جمع‌وجورتر خواهد بود و چراغ‌های کشیده با گرافیک جدید مشابه X۱ استفاده شده است. در نمای عقب نیز همچنان شاهد همان طراحی معروف ب‌ام‌و(چراغ‌های L شکل) با یک حجم‌پردازی خاص با اگزوزهای دوبل بزرگ کروی‌شکل در طرفین سپر هستیم. اگرچه این نسخه پرفورمنسی یا اسپرت X۳ است(M Competition). اما آنچه که نظر بسیاری از نشریه‌ها و رسانه‌ها را به خود جلب کرده؛ کابین نسل جدید این کراس‌اوور دوست‌داشتنی ب‌ام‌و است. باتوجه به اینکه این خودرو قرار است که اواخر سال جاری میلادی معرفی شود؛ کابین X۳ جدید با کاورهای مخصوص پوشانده شده است.

اما سه بخش غربیلک فرمان، دسته دنده و نمایشگر این خودرو کاملا مشخص است. بر اساس این تصاویر نمایشگر خمیده مقابل راننده و سرنشین جلو دارای یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی کلاستر(مجموعه پشت آمپر) و یک نمایشگر ۱۴.۹ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی(Infotainment) تعبیه شده است. این طراحی برای نخستین بار در کراس‌اوور لوکس تمام برقی این خودروساز یعنی iX استفاده شد و پس از آن در لوکس‌ترین سدان ب‌ام‌و یعنی سری۷ به کار گرفته شد. همچنین استفاده از دسته دنده جدید منحصربه‌فرد ب‌ام‌و(مشابه پورشه ۹۱۱) و غربیلک فرمان جدید ب‌ام‌و یکی دیگر از ویژگی‌های جدید کابین X۳ ۲۰۲۴ است. از نظر فنی نسل جدید این کراس‌اوور خوشنام باواریایی با همان موتورهای چهارسیلندر و شش سیلندر خطی به بازار خواهد آمد.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha