۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
جانمایی یکصد لایه اطلاعاتی بر روی اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی
مدیرکل امور اقتصادی خراسان جنوبی اعلام کرد

جانمایی یکصد لایه اطلاعاتی بر روی اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جانمایی یکصد لایه اطلاعاتی بر روی اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی خبر داد.

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی که چندی پیش با حضور استانداربرگزار شد، گفت: هدف گذاری مورد نظر در این خصوص این است که ۱۲۰ لایه اطلاعاتی را بر روی اطلس سرمایه گذاری استان جانمایی کنیم .

وی با اشاره به این که تاکنون ۱۰۰لایه اطلاعاتی را بر روی اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی جانمایی کرده ایم، افزود: تامین زمین لازمه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است و زمین مورد نظر باید بتواند اهداف سرمایه‌گذاران را در استان پوشش دهد.

وی با اشاره به این که اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی منطبق بر موارد زیست محیطی است، تصریح کرد : در اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی هر کدام از انواع سرمایه‌گذاری مشخص است که در چه شرایط زیست محیطی قرار دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان داشت: استراتژی توسعه استان باید بر اساس اسناد بالادستی و محدودیت‌های استان باشد و از ان جایی که خراسان جنوبی محکوم به توسعه است ، این کار تنها با تلاش جهادی امکان پذیر است.

به گفته ذاکریان برای توسعه اقتصادی استان علاوه بر منابع و امکانات دولتی و سرمایه‌گذاران داخلی باید از طرفیت سرمایه‌گذاری خارجی هم استفاده کنیم که دراین ارتباط ۳۱ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش هزار و ۲۳۷ میلیون دلار مصوب شده است که از این تعداد ۱۴ پروژه به مبلغ ۱۵۷.۶ میلیون دلار جذب شده است.

وی عنوان داشت : سه طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۶۰.۹ میلیون دلار در استان در استان در حال انجام است و هفت طرح سرمایه گذاری خارجی دیگر هم با حجم سرمایه گذاری ۴۰۴.۵ میلیون دلار در حال پیگیری است.

وی درباره عملکرد دولت سیزدهم درخصوص سرمایه‌گذاری خارجی ، گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۴۹ میلیون دلار داشته ایم که از این مبلغ ۹.۷ میلیون دلار آن تاکنون جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: امسال پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی به مبلغ ۷۶.۴ میلیون دلار برای اجرا در خراسان جنوبی مصوب شد که از این مبلغ ۸.۷ میلیون دلار آن جذب شده‌ است.

به گفته ذاکریان بیشتر حجم سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان جنوبی توسط سرمایه گذاران کشورهای چین، ترکیه، افغانستان، پاکستان و عراق بوده است.

وی گفت: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ سال گذشته در خراسان جنوبی هزار و ۳۴۷ طرح به مبلغ ۹۵۸ میلیارد تومان بوده که ۲۹ درصد تسهیلات مورد نظر از محل تسهیلات شناور کشور جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان مصوب شده که هنوز مبلغی در این خصوص تخصیص نیافته است .

به گفته ذاکریان در سال جاری میانگین درآمدهای کشور ۷۱ درصد و در خراسان جنوبی ۱۱۲ درصد بوده است که این افزایش درآمد باید با میزان فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی، خدماتی و بازرگانی ارتباط منطقی داشته باشد که در درآمد پیش بینی شده برای خراسان جنوبی این شرط رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در این خصوص در بودجه سال ۱۴۰۲ میانگین درآمدی کشور ۴۴ درصد و برای خراسان جنوبی ۲۰ درصد پیش بینی شده است.

ذاکریان افزود: برای خراسان جنوبی در سال جاری هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان درآمد درنظر گرفته شده است که در بیشتر بخش‌ها این پیش‌بینی محقق شده است .

وی اظهار کرد: امسال از محل فروش املاک مازاد برای استان ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

به گفته ذاکریان در مجموع ۹۴ درصد درآمدهای استان از محل مالیات محقق می‌شود و در سال جاری پیش‌بینی درآمد استان از این محل هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha