۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
ورود ایزوایکو به فاز  ۱۱ پارس جنوبی| افزایش ظرفیت.۵ هزار بشکه ای میدان فروزان در خرداد  ۱۴۰۲
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران:

ورود ایزوایکو به فاز ۱۱ پارس جنوبی| افزایش ظرفیت.۵ هزار بشکه ای میدان فروزان در خرداد ۱۴۰۲

ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از ساخت سکوی یک میلیارد فوت مکعبی در فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد و گفت: به دنبال حضور در پروژه های مربوط به ساخت کشتی و سکوی نفتی در ونزوئلا هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گفتگو با بازار در پاسخ به این سوال که با توجه به تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی، آیا ایزوایکو در طرح نفتی دیگری حضور دارد، گفت: در فاز ۱۱ پروژه ای برای توسعه میدان تعریف شده که ایزوایکو توانست برنده مناقصه مربوط به ساخت سکوی یک میلیارد فوت مکعبی در آن شود.

یک سکوی یک میلیارد فوت مکعبی در فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط ایزوایکو ساخته شود. ارزش قرارداد این پروژه ۱۱۳ میلیون دلار است

او با اشاره به این نکته که اندازه این سکو تقریبا دو برابر سکوهای موجود در فاز ۱۴ است، ادامه داد: ارزش قرارداد این پروژه که به امضا رسیده حدود ۱۱۳ میلیون دلار است. در حال حاضر کار مهندسی این پروژه آغاز شده و به زودی عملیات اجرایی آن هم شروع می شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچنین در پاسخ به این سوال که عملیات اجرایی ساخت این سکو از کی اجرایی خواهد شد، گفت: این پروژه که یک پروژه ۳ ساله است از حدود یک ماه پیش به ایزوایکو واگذار شده است. ضمن اینکه با توجه به تجربه های شرکت در ساخت سکوها احتمال می دهم که این پروژه در همان موعد زمان مشخص به بهره برداری برسد.

او همچنین با اشاره به حضور در پروژه توسعه میدان نفتی فروزان (میدان مشترک نفتی بین ایران و عربستان) اشاره کرد و افزود: اجرایی این پروژه ها اخیرا سرعت خوبی گرفته است.

ضربی همچنین سهم ایزوایکو از این پروژه را ۱۲۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: توسعه میدان نفتی فروزان قرار است توسط کنسرسیومی انجام شود بین ایزوایکو و پتروپارس با کارفرمایی شرکت نفت پارس است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افزود: توسعه میدان فروزان پروژه ۳ ساله است. منتهی در مقاطعی به دلیل تغییر در مهندسی دچار تاخیر هایی شدیم. اخیرا اما پروژه سرعت گرفته و امیدواریم که طبق برنامه ظرف ۲ سال آینده عملیات آن به پایان برسد.

مذاکره برای حضور در پروژه های ونزوئلا

به گفته این مقام مسئول، در میدان ۲ الی ۳ طرح در حال اجراست که زودتر از موعد به بهره برداری خواهد رسید تا عقب ماندگی که در این پروژه وجود دارد را به نوعی جبران کنیم. به همین دلیل پیش بینی می شود که در خرداد سال آینده به اجرایی شدن این طرح ها ۵ هزار بشکه به ظرفیت برداشت از میدان نفتی فروزان افزوده خواهد شد. طرح بعدی هم حدود ۳ ماه بعد یعنی شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

ایزوایکو به دنبال حضور در پروژه های مربوط به ساخت کشتی و سکوهای نفتی در ونزوئلا هستیم

ضربی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ایزوایکو در سایر کشورها هم آیا پروژه ای در دست اجرا دارد، گفت: به دنبال بازاریابی در آمریکای لاتین، ونزوئلا و حضور در پروژه های مربوط به ساخت کشتی یا سکوهای نفتی هستیم.

کد خبر: ۲۱۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha