۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
 ۹۰ درصد از منابع آب فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود| انتقال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریا
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس:

۹۰ درصد از منابع آب فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود| انتقال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریا

شیراز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به مطلوب بودن وضعیت بارش‌ها در استان امسال نسبت به سنوات گذشته گفت: میانگین بارش امسال در فارس نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد و در بلندمدت ۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای فارس، سیاوش بدری گفت: در حال حاضر در استان فارس ۲۹ میلیون مترمکعب آب تجدیدپذیر و قابل استفاده وجود دارد، بیشترین بارش را در شهر سپیدان با میزان ۶۰۰ میلی متر و کمترین میزان بارش در فورگ داراب با ۸۲ میلی متر را شاهد بودیم، امسال در شرق استان با کاهش بارندگی ها نسبت به گذشته روبرو بودیم، به طور متوسط ۲۱ روز بارندگی در کل استان فارس رخ داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس گفت: در حال حاضر ۹ سد در دست بهره برداری و ۳ سد در دست ساخت است، سد شهید سلیمانی واقع در شهرستان کوار، سد نرگسی واقع در شهرستان کازرون، سد حایقر واقع در شهرستان فیروز آباد از سدهای در دست ساخت هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند که با راه اندازی این سدها نزدیک به ۶۰۰ میلیون متر مکعب مجموعه ذخایر آبی افزایش پیدا می‌کند و در کل مجموع ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت.

وی به وضعیت دشت های استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۸، ۱۵ دشت آزاد، ۸۰ دشت ممنوعه، ۳۹ دشت ممنوعه بحرانی وجود دارد که در این ۳۹ منطقه آب از لحاظ کیفیتی مناسب نیست و تنها در برخی از دشت ها آب سالم یافت می شود.

بدری گفت: در سطح استان ۱۹۴ هزار حلقه چاه مجاز و غیرمجاز، ۴۲۸ هزار رشته قنات، ۳۵۵۸ هزار چشمه و ۱۰۳ هزار منبع آبی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: ۹۰درصد آب در بخش کشاورزی، ۸ درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت وخدمات مصرف می شود.

وی گفت: ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از دریا به استان فارس اختصاص داده شده است که ۱۰درصد آن برای مصرف شرب و مابقی برای بخش صنعت اختصاص میابد، ۱۴۵ میلیون مترمکعب از منابع به سرمایه گذار واگذار شده و این طرح تا شهرستان اقلید و اباده ادامه دارد .

کد خبر: ۲۱۰٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهندس مسعودی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      ضمن سلام وخسته نباشید انشاالله آب دریا به باغ شهری اهلبیت صدرا هم داده میشه متشکرم مهندس مسعودی