۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
اموال رها شده دولت با مولدسازی بهینه سازی می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اموال رها شده دولت با مولدسازی بهینه سازی می‌شود

سلیمی، نماینده مردم سمیرم در خانه ملت گفت: مولد سازی دارایی‌های دولت، به این معناست آن دسته از اموالی که سال‌ها رها شده، بیهنه سازی شود.

به گزارش بازار، اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم وعضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: مولدی سازی دارایی‌های دولت جهت فروش بخشی از اموال دولت است و همانطور که رئیس دفتر رئیس جمهور هم در این رابطه توضیح داده، به این معناست که دولت اموال بلااستفاده یا آن دسته از اموالی را که ارزش افزوده و بهره وری پایینی دارد و سال‌ها رها شده واستفاده مطلوبی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد، ضمن شناسایی، بیهنه سازی کند تا ارزش افزوده آن‌ها رشد یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: باید توجه داشت که با توجه به اینکه پیش از این سابقه داشته در برخی واگذاری‌ها به دلیل عدم رعایت شکل قانونی و شفافیت، رانت به وجود آمد، بنابراین نیاز است تا در این زمینه بسیار دقیق وارد شویم، زیرا در غیر این صورت افرادی سود خواهند برد که فاقد صلاحیت لازم هستند.

نماینده مردم سمیرم در این رابطه یادآور شد: مولد سازی دارایی‌های دولت باید در مجلس با حضور کارشناسان و پژوهشگران و با فراغ بال بیشتری مورد توجه قرار گیرد، زیرا مواد و تبصره‌هایی دارد که به بازبینی نیازمند است. سران قوا می‌توانند پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهند تا کار به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص ابراز کرد: متاسفانه برخی این مصوبه را با اصل ۴۴ قانون اساسی اشتباه گرفته‌اند، باید توجه داشت که مولدسازی کارخانه‌ها را در برنمی گیرد، موضوع املاکی است که در اختیار وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها قرار دارد، بنابراین بحث اشتغالزایی در میان نیست، در نتیجه آن اموال مازاد بهینه خواهد شد.

سلیمی درباره تاثیر مثبت این کار بر اقتصاد کشور اظهار داشت: املاک بدون استفاده و کارکرد درصورتیکه با یک راهکار قانونی و شفاف به بالاترین قیمت به فروش برسد در عدالت اجتماعی و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha