۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
واریز وجه ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح جایگزینی خودرو فرسوده

واریز وجه ۵ هزار و ۴۰۰ نفر در طرح جایگزینی خودرو فرسوده

­مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر تاکنون واریز وجه برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده انجام داده ند که ثبت نام آن‌ها برای خرید محصول جایگزین نهایی شده است.

به گزارش بازار، کیوان پناهی، گفت: با توجه به تکالیفی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود، ایران خودرو مکلف شد در زمان ثبت نام‌هایی که قرعه کشی دارد، ۱۰ درصد از ظرفیت محصولات خود را به مشتریان خودروهای فرسوده اختصاص دهد تا پس از اینکه خودرو فرسوده اسقاط شد، متقاضیان بتوانند در طرح‌های فروش، خودرو خریداری کنند و خودرو نو تحویل بگیرند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: از ۱۵ شهریور ماه تاکنون ۸ مرحله ثبت نام برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده انجام شده که در کل بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در این ۸ مرحله ثبت نام، خودرو عرضه شد؛ از این میزان عرضه، حدود ۲۱ هزار نفر سهم مشتریان خودروهای فرسوده بود که بر این اساس تاکنون حدود ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر برنده را به مراکز اسقاط معرفی کردیم که از این تعداد حدود ۵ هزار و ۹۰۰ نفر موفق شدند خودرو خود را اسقاط کنند و به تایید فراجا رسیده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتظار تایید شرایط، توسط ستاد حمل و نقل سوخت هستند تا اگر واجد شرایط باشند، به مراکز اسقاط معرفی کنیم.

پناهی گفت: حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر تاکنون واریز وجه انجام دادند که ثبت نام آن‌ها برای خرید محصول جایگزین نهایی شده است؛ از این تعداد ثبت نام توانستیم پیش از موعد خودرو جایگزین را تحویل دهیم. در رابطه با تحویل خودروها برنامه داریم قبل از موعد ۹۰ روزه که از زمان واریز وجه محاسبه می‌شود، خودرو متقاضیان را تحویل دهیم و تاخیر در قرار دادها نداشته باشیم.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در برخی موارد، اعتراض در رابطه با فرآیند انجام کار وجود دارد؛ برخی مشتریان در زمانی که باید خودرو را اسقاط کنند، با مشکلاتی در مراکز مواجه شدند که فرایند اسقاط آن‌ها طولانی شده و در خواست افزایش مهلت واریز دارند که این مورد طبق درخواست مشتریان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اعتراض دیگر مربوط به این بود، که مشتری برنده شده، اما اطلاعات مشتری که باید به تایید مراکز زی صلاح می‌رسید با تاخیر انجام می‌شد بنابراین مشتری با وجود اینکه برنده شده بود، اما امکان معرفی به مراکز اسقاط نداشت و نمی‌توانست در مراحل بعدی ثبت نام کند که این موضوع را پیگیری کردیم و تاکنون بخشی از اطلاعات به دستمان رسیده و مشکل را حل کردیم.

پناهی گفت: اگر اطلاعات خودرو برندگان به دست ایران خودر برسد، مهلت واریز وجه برایشان اضافه خواهد شد و به موقع خودروها را تحویل خواهیم داد و هیچ نگرانی در این رابطه جود ندارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهنام باقری IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 1
      همش دورغه من ۶۶بار ثبت نام کردم ی بار در نیامده تبلیغ الکی هست