۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
 ۴۷ درصد شاغلان طرح‌های اقتصادی را زنان تشکیل می‌دهند| اشتغال ۴۸  هزار نفری در کشور
معاون صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با بازار؛

۴۷ درصد شاغلان طرح‌های اقتصادی را زنان تشکیل می‌دهند| اشتغال ۴۸ هزار نفری در کشور

اردبیل- دوست‌محمدی، معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: ۴۷ درصد شاغلان طرح‌های اقتصادی که از تسهیلات حمایتی صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شدند، مربوط به زنان هستند.

علیرضا دوست‌محمدی در حاشیه بهره‌برداری از ۱۶ هزار طرح اشتغالزای صندوق کارآفرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۹۵ درصد منابع صندوق به طرح‌های اشتغالزا و اقتصادی اختصاص یافته که با توجه به سیاست دولت سیزدهم این منابع در استان‌های مختلف و با عدالت توزیع شده است.

وی حمایت صندوق را از طرح‌های خرد، کوچک و متوسط یادآور شد و تصریح کرد: با ایجاد تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات، سعی بر این بوده تا طرح‌های صنعت و معدن، بخش خدمات و طرح‌های اشتغال خانگی مورد حمایت قرار گیرد تا زمینه برای تولید کالا و حتی امکان صادرات محصولات به شکل متنوع فراهم آید.

امسال ۳۷ هزار طرح مورد حمایت صندوق است

معاون صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید در دوره جدید مأموریت خود تلاش می‌کند تا طرح‌های با سرانه اشتغال بالاتر و سرمایه‌گذاری کمتر را مورد حمایت قرار دهد که قطعا این پرداخت تسهیلات در استان‌های مختلف و به تناسب محرومیت در حال انجام است.

دوست‌محمدی به شاخص پرداخت تسهیلات در قالب پهنه‌های سرزمینی در مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغالزا برای جوانان و زنان بیشتر مورد حمایت است و در کنار آن خوشه‌های صنعتی، تولیدی و زنجیره‌های اشتغال‌آفرین در این بخش ملاک عمل در پرداخت تسهیلات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امسال ۳۷ هزار طرح مورد حمایت صندوق است که بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‌ها پرداخت می‌شود که ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در این طرح‌ها شاهد هستیم.

دوست‌محمدی اضافه کرد: امروز ۱۶ هزار طرح اشتغالزای مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور افتتاح شد که زمینه اشتغال ۴۸ هزار نفر به واسطه اجرا و عملیاتی شدن این طرح‌ها فراهم آمده است.

سقف تسهیلات صندوق چهار میلیارد تومان اعلام شده است

وی بیان کرد: ۳۲ درصد کارآفرینان مورد حمایت صندوق را بانوان تشکیل می‌دهند و ۴۷ درصد شاغلان طرح‌های اقتصادی مورد حمایت صندوق زنان هستند.

دوست‌محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما چهار برابر حجم منابع خود را در پرداخت تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا در سطح کشور افزایش دادیم و سعی ما بر این بوده تا رصد دقیق اشتغال انجام شده در این واحدها را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار طرح با اشتغال ۱۰۰ هزار نفر در سطح کشور مورد حمایت صندوق است، تصریح کرد: در استان اردبیل نیز ۶۸۲ طرح در دهه فجر با پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال یک‌هزار و ۹۵۵ نفر در این طرح‌ها فراهم می‌آید.

دوست‌محمدی ضرورت احیای صنایع و واحدهای غیرفعال را از محل پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ یادآور شد و گفت: سقف تسهیلات صندوق چهار میلیارد تومان اعلام شده و ما آمادگی داریم تا از واحدهای خرد، کوچک و متوسط در سطح کشور بر اساس سیاست‌های جدید حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون صندوق کارآفرینی امید در مورد رصد اشتغال انجام شده از طریق سامانه رصد و ثبت دقیق اطلاعات در این حوزه افزود: نظارت‌ها به صورت دقیق انجام می‌شود تا اشتغال انجام شده به صورت منظم به ثبت برسد.

کد خبر: ۲۰۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha