۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
اصلاح الگوی کشت راهی برای نجات دشت قزوین از شر خشکسالی است
معاون استاندار قزوین:

اصلاح الگوی کشت راهی برای نجات دشت قزوین از شر خشکسالی است

قزوین- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اجرای طرح تاک با محوریت اصلاح الگوی کشت و تجمع اراضی کشاورزی، دشت قزوین را از شر خشکسالی نجات می‌دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی قبادی شامگاه سه شنبه در جلسه هماهنگی اجرای «طرح تاک» در قزوین بیان کرد: امروز در استان مسئله ما افزایش میزان آب نیست بلکه تمرکز ما برای تولید بهتر و کیفیت بالاتر در حوزه کشاورزی رسیدن به کشاورزی مدرن در دشت قزوین و اجرای طرح‌های نوین آبیاری است.

وی بیان کرد: رسیدن به کشاورزی مدرن در قزوین نیازمند برنامه ریزی جامع و مدون و اجرای دقیق آن است که قطعا اجرای طرح تاک میتواند بزرگترین و تخصصی ترین برنامه ریزی در این حوزه باشد.

طرح تاک راهی برای رفع مشکلات کم آبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و کشاورزی مدرن در استان یک بازه زمانی ۱۰ ساله در نظر گرفته شده که در طی این مدت با تمرکز بر دو مسئله اصلی تجمیع اراضی کشاورزی و تعیین الگوی کشت برای تحقق این اهداف تلاش می‌کنیم.

قبادی خاطرنشان کرد: طرح تاک قطعا می تواند مشکلات امروز اراضی کشاورزی قزوین را در حوزه کم آبی و مدیریت منابع آبی رفع کند.

وی گفت: زیرساخت های اجرای این طرح در استان قزوین تا حدودی اجرایی شده است و امسال نیز با افزایش ۵ هزار هکتاری  مزارع  و باغات دشت قزوین به سیستم آبیاری نوین مسیر تحقق و اجرای طرح تاک از گذشته فراهم تر خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد:  امروز سهم بزرگ قزوین از کشاورزی و تولید محصولات این حوزه در کشور توانسته است جایگاه خوبی را برای کشاورزی این استان در کشور ایجاد کند که قطعا اجرای طرح تاک تامین کننده آینده کشاورزی قزوین خواهد بود.

جهش تولید در کشاورزی قزوین با اجرای طرح تاک

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح تاک در استان گفت: قطعا کشاورزی قزوین با اجرای طرح تاک جهش تولید، مدرنیزه و افزایش کیفیت محصول را تجربه خواهد کرد.

ابوالفضل یاری بیان کرد: مطالعات انجام شده در حوزه کشاورزی قزوین حاکی از این است که استان توان و ظرفیت تولید بیش از ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور را دارد و برای تحقق این حوزه باید با اقدامات اجرایی برنامه ریزی مناسب برای این امر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح تاک به عنوان یک برنامه ۱۰ ساله در قزوین می تواند الگویی موثر و جامع از توسعه پایدار و رونق تولید در حوزه کشاورزی را در استان اجرایی کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قزوین افزود: قطعا مسیری که در این حوزه پیش گرفته ایم راهی است که کشورهای موفق دنیا سال هاست با بهره برداری از آن توانسته اند تولیدات خود را در حوزه کشاورزی ارتقاء بخشند و قطعا نمونه موفق این پروژه امید به آینده و توسعه را نیز بیش از پیش روشن می کند.

کد خبر: ۲۰٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha